Swingswong Startet 8.Oktober.2024 Link til dette innlegget Startet 8.Oktober.2024 Skal sette sammen pakke med 12 celler der 3 og 3 parallellkobles og settes i serie. For å matche de cellene som kobles i parallell best mulig, ønsker jeg å sjekke kapasiteten på hver enkelt celle. Er det noen som har og vil låne bort noe jeg kan bruke til det? Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 8.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2024 Om du ikke får lånt får du tak i kapasitetstestere til noenlunde grei pris på Ali. Ang matching så er det vel slik at hver pakke x 3 celler bør ha samme total Ah-kapasitet, heller enn at de individuelle cellene i pakken er like. Ellers vil du nok bare øke evt problem med ubalanse enn om du bare slenger de sammen uten testing. Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 8.Oktober.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2024 Jepp, det var det jeg mente. Jeg bestilte foresten JK BMS’en. Blir artig. Har sett de på Ali. Tenkte siden jeg sannsynligvis bare skal bruke de en gang så kanskje noen hadde noe liggende. Sitér dette innlegget Link to post
ttyridal Svart 9.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2024 Hvilken effekt har du tenkt å teste på ? 1C 0.1C (28A er fortsatt ganske mye, og mer enn hva min ALI-elektronisk last / kapasitettester tåler i alle fall). Tror jeg i ditt tilfelle ville funnet frem noen glødelamper eller lignende, og evnt et rele for å automatisk kutte når du kommer til ønsket spenningsnivå for "tomt". Slakte en gammel panelovn og bruke motstandstråden i denne er også et fint "redneck" alternativ :) Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 9.Oktober.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2024 Tenkte ca 15-20A. Det er det Ali greiene klarer om man ikke skal kjøpe en stor greie. De måler antall amp tatt ut og man kan sette en stoppspenning for utlading Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 18.Oktober.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2024 Testing er i gang! Sitér dette innlegget Link to post
Mr_Stian Svart 19.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2024 Hvorfor ikke kjøre test på 12v batteriet? Hvorfor på enkel celle? Alle kapasitet tester jeg har sett så er det på 4 celler med bms koblet opp og typisk en Victron shunt. Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 19.Oktober.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2024 Skal ha 12 celler og da vil man ha hver av pakkene på 3 så like som mulig Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 19.Oktober.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2024 Godt skuta ikke skal ut før til våren. Dette tar tid Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 19.Oktober.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2024 For andre som tenker å gjøre det samme, så sitter det en transistor på kortet som blir veldig varm. Jeg skal modifisere litt slik at jeg får satt en egen kjøleribbe på den. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.