Jump to content

Utradisjonell fiskemetode (video)

kermit

Recommended Posts

Har lest noen bøker med fokus på konspirasjonsteorier. (vitenskaplige verk som Da Vinci koden mfl).

Det dere her ser er nok mer alvorlig enn hva dere tror!! Disse fiskene har en finurlig plan med et groteskt mål. De hopper opp i båten. Når de er blitt mange nok, vil båten synke og mennene havner i sjøen. Fiskene er opplært til dette av hemmelige agenter, som vet at en slik ulykke er umulig å spore som et attentat. Det hører med til historien at det finnes haier (også dreserte) som vil angripe og spise mennene, som forøvrig er militære av høy rang.

Mvh. BEG

Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil.

Så dene filmen på TV for et par uker siden. Fisken var en innført fiskeart som nesten hadde tatt over hele elva. Husker ikke helt, men kan det ha vært Mississippi river? Fiskene ble trigget til å hoppe opp av vannet ved støyen fra påhengsmotoren. På filmen stakk de også ned et elektrisk fiskeapparat som forskere også benytter her i Norge- da spratt de ikke som på denne filmen -da formelig kokte det over av fisk.

Redigert av atletico1 (see edit history)

I Torvefjorden her i Søgne er det ikke uvanlig at folk finner sjøørret i båtene,

Ingar - da snakker du vel om den gamle båten til dykkerklubben - dvs den som sank?

SKulle nesten tro at fiskene på filmen var hannfisker på jakt etter en lysende hunnfisk. Makan til iver :lol:

• 2 uker senere...

Dette fikk meg til å minnes litt av hvert. For mange år siden var jeg med og tok et marinefartøy fra USA til Eritrea (den gang del av Etiopia), og da måtte vi nødvendigvis gå over Stillehavet. Enkelte morgener kunne vi gå på dekket og plukke flyvefisk som hadde seilt opp til dekkshøyde, som var 5-6 meter over vannet, truffet overbygningene og brukket nakken. De var små, så det ble: " 'Lite, men godt', sa mannen. Han spiste suppe med gaffel". Etioperne hadde aldri hatt tilgang til havet, så de var mest vant til kjøtt og slikt som vokser i naturen. Derfor ble disse flyvefiskene eneste fisk på oss nordmenn på to måneder.

I 50-årene var det vanlig å ligge i Stjørnfjorden (og sikkert andre fjorder) og "lyse" på sjøen om kveldene. Silda samlet seg der lyset var, og så var det bare å sette nota rundt og snurpe opp. Fisken tiltrekkes jo av lys.

Mens jeg var i Massawa, kunne jeg fange blekksprut om kveldene ved å vasse på strendene inne på marinebasen mens jeg lyste med lykt ned i vannet. Blekksprutene ble paralysert av lyset, og så lystret vi dem. Skrap bort sugekoppene, kapp armene i biter og bland det med spaghetti m.m.. Nam, nam.

Her er en lyshistorie til. (Blir dette OT? Det blir jeg blaffen i, for jeg er i hundre etter å ha fått orden på Outlook og blitt utskrevet fra sykehuset med beskjed om at det var ikke så ille med hjerte, lunger, mave eller lever som fastlegen fryktet da han ekspeditt la meg inn en sen ettermiddag. Jeg har bare en virusinfeksjon i brystet, så jeg er friskmeldt fra og med mandag). Når vi kjørte den 60 km lange veien som lå i ørkenen mellom Massawa og Dongollo basso (hvor det ble slutt på ørkenen og en stigning på 2450 meter i løpet av nye 60 km vei opp gjennom fjellene ventet), hendte det ofte at en hyene, gaselle eller hare ble fanget av lyskjeglene våre. Var det hare, ga vi gass og sikret middagen. Men det gikk ikke alltid som planlagt. En løytnant hadde kjørt på en hare en kveld, lempet den i bagasjerommet og kjørt til marinebasen hvor han bodde. Da han skulle hente fangsten ut av bagasjerommet, hoppet middagen ut og forsvant.

En løytnant hadde kjørt på en hare en kveld, lempet den i bagasjerommet og kjørt til marinebasen hvor han bodde. Da han skulle hente fangsten ut av bagasjerommet, hoppet middagen ut og forsvant.

Mere OT. Det samme skjete for en bekjent av meg for en del år siden: Han hadde kjørt på en hjort en kveld, lempet dyret i bagasjerommet og kjørte hjem for å ringe en bekjent, som er jeger. Jegeren kjørte hjemme fra med en gang, her skulle der sikres go' mat en stund fremover. Da de skulle begynde parteringer, og nærmede seg bilen hvor hjorten lå i bagasjerommet, hørte de noen fæle dunkelyder. Da de forsiktigt åpnede lokket, hoppede hjorten ut og forsvant.

Ps. Bra du ble erkleret frisk.

Mvh. Jens Rytter.

Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...