Jump to content

Yamarin 59DC bensintank trøbbel

Torsan85

Recommended Posts

Som dere ser på bilde har tidligere eier av båten laget et hull i tanken for å kunne vaske den innvending.

Vi har egentlig i hele sommer merket en del bensinlukt i båten. 

Nå står båten på land, og klar for litt vedlikehold. 

Når jeg ser rundt det sorte lokket, er det missfarging i plasten og så ut som et belegg oppå. Strøk fingeren over og lukta..., bensin.

Åpna skruen i midten for å se hvordan den så ut. Er en plate som klemmer fra innsiden, og en pakning under på toppen. 

Pakningen virka til å være for stor når jeg prøvde å presse den inn i sporet den skulle ligge i. Men får klemt den på plass når jeg drar til (tror jeg)

Finnes det en enkel og grei måte å få dette 100% tett? Eller er det best å bytta hele tanken? 

20241010_164801620_iOS.jpg

Har samme lokk på diesel tanker, Til bensin tviler jeg på at du får det tett, flyktig gass det der. Litt slapp patent dette, ett forslag fra meg.  

Du må lage to runde  plater i rustfritt eller aluminium, bore opp 8 eller 10 bolthuller i dem, kanskje M6 for å kunne klemme dem sammen, bor likt på begge plater og tank topp minimum 5mm plate. Bor med rett diameter så du kan gjenge i platen innvendig, større hull i utvendig plate og i tank .

Bruk samme patent som på plast lokket som er der, kutt ut en trekant for å få den inn i tanken. Lim den på innsiden når du har boret huller i plast tank, lim med for eksempel. Tec. 7, hold den på rett plass med skurver til lim har tørket. Da har du mulighet til å få press på plasten og pakningen oppå tanken.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...