Jump to content

Dokumentar om folk som bor på båt i Bergen.

Produsenten

Recommended Posts

Hei alle sammen!

Vi er en gruppe filmskapere som jobber med en spennende Kort-dokumentar som skal utforske livet i flytende nabolag i Bergen. Vi ønsker å løfte fram historiene til dem som har valgt å leve på vannet og dele innsikt i hvordan hverdagen på en båt ser ut.

Prosjektet vil sette søkelys på hverdagslivet, fellesskapet, friheten og de praktiske sidene ved å bo på vannet. Vi håper å kunne vise fram både de små og store øyeblikkene.

Vi leter etter båteiere og beboere i flytende nabolag som er interessert i å bli med i dokumentaren og gjerne da etter folk som er komfortable med å bli filmet og som vil dele sine opplevelser på en autentisk måte. Vi er interessert i alle så lenge man bor på båt😊

Er det noen her som har tips om hvordan vi kan komme i kontakt med disse menneskene? Eller noen som kanskje bor på båt i eller i nærheten av Bergen, som kunne tenke seg å være med?

Det er foreløpig uavklart, siden ideen/prosjektet er i tidlig fase og er valgt ut til å være med i et par pitche-konkuranser, og vinner prosjektet kan den bli knyttet til en distribusjonsavtale. Når dokumentaren er ferdig produsert vil den mye mulig bli meldt på festivaler før den blir publisert, men vi skal passe på å gi en heads up på dette forumet når det er mer avklart:)

Hvis det er andre her inne som er interesert i prosjektet og bor på båt i Bergen, gjerne send en DM:)

Jeg kjenner ikke reglene i Bergen, men på vår side av fjellet har det vært veldig mye oppstyr rundt folk som bor i båt. Kommunen mener det ikke er lov, og såvidt jeg vet er det avløp og septik som er problemet. Med nye innskjerpinger i regelverket som nå har kommet, så er det vel enda flere som har blitt skurker. 

Om jeg skulle stilt opp i noe sånt så ville jeg først vært 100% sikker på at absolutt alt er lovlig både nå og fremover. Det er synd hvis man står frem som båtboer, og etterpå får masse problemer med det. 

"If you don't go when you wanna go, when you do go, you'll find you've gone!"

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...