Jump to content

Båtplass for bobåt i Trondheim?

Ask

Recommended Posts

Hei

Poden skal studera i Trondheim frå nyttår.

Eit alternativ er at han bur i båten vår.

Båten er ein seglkatamaran på 38 fot/11,6 m, 6,3 m brei og 1 meter djup.

Er det realistisk å finna ein stad å ha båten, og der det ikkje er forbod mot å bu i båt?

Servicebygg er ikkje naudsynt, men straum og vatn må han ha.

Eg er takksam for tips.

Trondheim havn har gjesteplasser som leies ut til båtboere om vinteren. Bla ved jernbanestasjonen. 

Ellers har Trondheim båtforening og Trondheim seilforening havner i Trondheim sentrum, og båtforeningen også i den nye havna på Grillstad litt utenfor byen men med gode kolektivforbindelser. 

Jeg ville startet med å sjekke med disse. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Gjestebrygga foran jobben min på Powerhouse (Brattøra) var full av nederlendere, tyskere og andre som la igjen båtene sine over sist vinter, så prisene der kan nå ikke være helt håpløse.

Ut fra GoMarina er det ikke noe å si på strømprisen når man snakker måneds- og kvartalspriser - men usikker på hva du må betale for plassen. Ser ut som de driver og mekker på prisene så sikkert greiest å ringe 
IMG_8112.JPEG.53c2a32e82336a720d41bd6446c53916.JPEG

mvh, Arne
www.tiarora.no

Hei. Takk for alle svar. Båtlaget, og seglforeinga, i Trondheim har ikkje øedige plassar til båtar på storleik med vår båt.

Hamnevesenet var òg hyggelege, og har truleg plass. Poden har valgt å leiga rom i eit bufellesskap i Trondheim. 

Igjen takk for alle svar. 

Jeg tror egentlig ikke det, men jeg vet ikke.
Har ligget der noen ganger vinterstid når jeg trengte festhybel nær jobben, men har ikke sjekket vann.

Fordelen med Brattøra sammenlignet med plassene i kanalen ved Sentralstasjonen er at du ikke er innestengt bak broer som kanskje kan åpnes når du skal ut/inn, ulempen med Brattøra er at du er ikke innestengt - det er nok mer værhardt - vind, ikke sjø.
En annen fordel for deg er at du ligger longside, i kanalen er det vel stort sett båser og de er nok neppe tilpasset båten din.
Ellers fryser det til når det blir kaldt nok, men Trondheim havn bryter opp daglig så man blir ikke liggende innefrosset over tid.
Is er kanskje en potensiell utfordring med 2 skrog?

Sailing Uma lå ved Sentralstasjonen vinteren 20-21, de slet med vannsituasjonen når det var på det kaldeste.

mvh, Arne
www.tiarora.no

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...