Rinker 270 Startet 14.Oktober Del på Facebook Startet 14.Oktober Jeg lurer på hvordan man kjører ferskvann gjennom motor da det ikke er sjøvannsfilter Sitér dette innlegget Link to post
Janne_G Svart 15.Oktober Del på Facebook Svart 15.Oktober En mulighet er att köpe en drevpose fra Biltema eller annen leverantör. Annen mulighet er att lossne slangen på drevet (utside båt) och sette en extra slang/rör ner till bötte med vann. Neste mulighet er att lossne slangen på insidan av drev (inkommande vann) och dra den till ei bötte. Jag brukte alt 3 innen jag köpte drevpose. Men det går mye glykol med drevpose. Sitér dette innlegget Link to post
HiWard Svart 16.Oktober Del på Facebook Svart 16.Oktober Jeg bruker spyleklokker og en dunk med giftfri frostvæske, da kan jeg konservere motoren med 12 liter frostvæske. Spyleklokkene kobles til en y-kobling med to kuleventiler; den ene til trykksatt vann og den andre til dunken. Starter motor med åpen ventil mot trykksatt vann og etter en stund stenger jeg denne og åpner for ventil mot dunken. Viktig at dunken har åpning i topp ellers blir det undertrykk i denne. Jeg lagde denne videoen for en stund tilbake: Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.