Jump to content

1998 Yamaha 30hk 3-syl 2-takt -på jakt etter koblingsskjema eller hjelp til kobling.

Nemo_78

Recommended Posts

Hei. Jeg kjøpte en Yamaha 30hk som var død. Dette ble det opplyst om så ingen ble lurt her. Ved første undersøkelse under motorlokket så er det klippet og skjøtet litt ulogisk under motorlokket. Er derfor interessert om noen har koblingsskjema til denne motoren eller enda bedre, kan si hvor de ulike kablene skal kobles? Har sett det skal være en sikring inni bildet her, det var forsøkt koblet til av forrige eier. Om noen har lik motor og gidder sende bilde som viser hvor kablene går så settes det og pris på.

IMG_7188.jpeg

IMG_7189.jpeg

IMG_7190.jpeg

IMG_7191.jpeg

IMG_7192.jpeg

Redigert av Nemo_78
Glemte å laste opp bilder. (see edit history)
Nemo_78 skrev On 15.10.2024 at 14.32:

Ja, jeg har trålt dokumentarkivet, men ikke funnet akkurat det jeg leter etter.

tok en kjapp titt og kunne heller ikke se 3syl 30hk.    Men ville tatt en nærmere tit på manual for de større 3syl motorene - fargekodene på ledningene mener jeg skal være temmelig likt 

bortsett fra de røde ledningene med uorg kabelsko så ser jo resten mer originalt ut, så mistenker at motor har vært under vann og plussledning+kabelsko er byttet pga strømtæring

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Selger slo meg ikke som en type som bevist unnlot å fortelle at båt hadde vært under, skal sies at vannlinjen var høy, men det lille elektriske som lanterner og ekkolodd fungerte. Original sikringsholder var byttet ut med en fra Biltema, den er ikke med på bilde og var ikke skikkelig koblet til. Han hadde hatt en kompis som hadde forsøkt å koble for han. De hadde hatt båten en stund, men skulle selge båt og hytte. Om den har vært under eller ikke så ble vi enig om en veldig hyggelig pris så det blir ikke et tapsprosjekt uansett, heller tap av fritid som gir mye læring. 

Forsøkte å koble alle de røde i sammen, men det var ikke suksess. Kan være kontrollboks som også er problemet her. Men for å feilsøke bedre så kunne jeg tenkt meg fasit på hvordan de røde ledningene skal kobles.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...