Jump to content

Vinterkonservering VP D6 350


Skipparen

Recommended Posts

Hei,

 

Har VP D6 350 med dph, 2006. Første året mitt med konservering av denne og det står veldig masse forskjellig rundtom på praksis på dette.

 

Eg skal ha båten på land og tenker å la drevet være påskrudd. Kun av for inspeksjon av belg.

 

1. Er det nødvendig å drenere saltvannskretsen på alle dei dreneringspunkta som er, før ein kjører gjennom med frostvæske? Eller nok å berre flushe litt med ferskvatn?

2. Er det anbefalt å IKKJE ha sinkane på motoren installert etter ein har kjørt frostvæska gjennom? Eventuelt berre ha i dei gamle og spare dei nye til våren?

3. Impeller - kan den stå i eller bør den tas ut for vinteren?

4. Blei anbefalt av forrige eiger å berre koble av S-slangen på drevet, ta hageslangen inn her for så å flushe gjennom. Grei løsning?

 

Takker for svar!

Link to post

Punkt 1 nok å flushe 2 valgfritt frostvæske er ikke syre.3 fritt valg men best å ta ut ,blir litt deformert av å sitte på plass retter reg etter kjøring 4 fungerer greit med slange men jeg liker bedre at impelleren gjør jobben,stikk innom en rørlegger kjøp plast avløpsrør i den varianten som brukes på vask passer rett på s slangen sett den rett i en bøtte hold bøtte full med hageslangen etterpå fyller du bøtta med frostvæske ferdig med jobben

Link to post
  • 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...