Jump to content

Power IL fjernkontroll, kan den repareres?

Trawler 42

Recommended Posts

Hei alle !

Var ombord og sjekket litt i dag og fant at min Power IL fjernkontroll ikke virket. Tenkte det var flatt batteri og tok den med hjem.

Batteriet var dårlig i følge multimeteret så det fikk et nytt. Hjalp ingenting :nei:

Så så jeg at flatkabelen i mellom deksel med knappene og printbrettet var brukket av, så ikke rart den ikke virker.

Kan den repareres eller er den "utgått" ??

Det er denne typen

PowerIL.jpg.b4b6bdc16f8a5f9bc970267db87dd0ba.jpg

42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking

Hjemmehørende i Kristiansand S

Kan sikkert repareres,men hadde den vært min hadde jeg kjøpt ny,de fleste kan brukes den har kun to funksjoner Du finner sender /mottaker fra 300 kr. Og oppover . sikkert mange som har liggende en som ikke er i bruk siden de er samlet på trøster kontroll alt i ett.

mawilu skrev 34 minutter siden:

Kan sikkert repareres,men hadde den vært min hadde jeg kjøpt ny,de fleste kan brukes den har kun to funksjoner Du finner sender /mottaker fra 300 kr. Og oppover . sikkert mange som har liggende en som ikke er i bruk siden de er samlet på trøster kontroll alt i ett.

Ok,takk for info. Da får vi se om det blir ny eller om noen har en liggendes !:ber::fniser:

42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking

Trawler 42 skrev On 18.10.2024 at 18.51:

Kan den repareres eller er den "utgått" ??

Hvis du ikke vet det står IL for industri Lambertseter,det beste av alt er att de fortsatt produserer å selger vinsjer på Rosenholmveien i Oslo.
Ikke alle er like heldige att man har en oppegående norsk produsent når man trenger reservedeler.
Så mitt forslag er å ta kontakt med de

https://www.vinsjkompaniet.no/om-vinsjkompaniet

pipe skrev for 2 timer siden:

Hvis du ikke vet det står IL for industri Lambertseter,det beste av alt er att de fortsatt produserer å selger vinsjer på Rosenholmveien i Oslo.
Ikke alle er like heldige att man har en oppegående norsk produsent når man trenger reservedeler.
Så mitt forslag er å ta kontakt med de

https://www.vinsjkompaniet.no/om-vinsjkompaniet

Tusen takk for info @pipe

Skal sende dem en mail over helgen. :tommel_opp:

mawilu skrev 34 minutter siden:

Ilas. Har nettbutikk men den nevnte jeg ikke siden de har markedets dyreste fjernkontroll har du flaks har de kanskje en av de gamle liggende til en fornuftig pris.

Takk det har jeg funnet ut av, var ikke billig den. :nei:

Satser på mulighet for rep eller erstatning. Trenger kun den halvdelen med knappene på, resten er i orden !

Litt  oppdatering.

Siden selve printkortet i fjernkontrollen er i orden måtte det jo gå ann å lage til noe selv tenkte jeg.

Fyre opp desktoppen og finne frem 3D tegne programmet. Åpne den gamle kontrollen og bruke skyvelæret flittig.

Måle og tegne til jeg var fornøyd med resultatet og sette printeren i gang.

Mens den stod og jobbet var det ut å finne så små knapper som mulig samt små kabelsko og krympestrømpe.

Omsider var printeren ferdig med delene og ting ble loddet i hop.

Mangler bare riktige skruer til å skru sammen topp og bunn.

I morgen er det ned til båten for en test.

Her er bilde av resultatet, foreløpig kun tapet i hop i tilfelle noe må fikses etter testen.

PowerIL3Dfiks.jpg.7527093c322fef007a4e0c58d2b03408.jpg

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...