Jump to content

Tett Jabsco pumpetoalett

HugoAH

Recommended Posts

Hei. Lurer på om noen kan ha en idé ang. mitt toalett.

Når jeg forsøker å pumpe ut «avfallet», skjer d ingenting. 
Toaletten lar seg fylle med vann, men å pumpe d ut lar seg altså ikke gjøre.

Har forsøkt å stake røret som går ned i septiken, men til ingen nytte. Har også hatt oppe pumpen, men der så alt helt normalt ut.

Forslag mottas med takk?

Kan være denne gummiklaffen. Link til flap Den kan se helt ok ut når du sjekker den. Mitt Jabsco ble bra etter å ha skiftet denne. Tipset er å la bryter stå i posisjon våt pumping da pumpe ut posisjon vil  bende gummien litt slik at den ikke fungerer. Joker ventil Joker ventil link   kan også være skyldig. Denne hindrer ikke bare tilbakeslag, men hvis den er lekk skapes det ikke vakuum som trengs for å åpne gummiklaffen når man drar opp pumpestanga for å pumpe ut.

Du har nok ganske sikkert tett septikslange,  da er det kun en løsning og det er å bytte hele slangelengden.

Tett avløpsslange er noe som skjer over tid, som regel er det urinstein som er problemet og det nytter ikke og forsøke noe som helst av luriumstoff.  

Dessuten så har avløps-slanger i båt begrenset levetid,  de er i utgangspunktet gasstette slik at vond lukt ikke skal sive ut og forpeste innemiljøet i båten.

Imidlertid så avtar gass-tettheten over tid, noe som gjør at slangen må byttes med gjevne mellomrom.

mvh Hans Rune.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...