orapi Startet 20.Oktober.2024 Link til dette innlegget Startet 20.Oktober.2024 Hei Har noen tips om hvorledes en kan (Bør) montere Zink på en Marinisert 4 syl,innenbordsmotor Mitsubishi i en Combi Plastbåt på 26 fot. En sa at jeg burde borre hull i siden på båten å moter Zink på en bolt på utsiden å så trekke en kabel fra den rustfrie bolt på innsiden så til motoren. Eventuelt har dere noen råd å kommentar Takk på forskudd. Vh Orapi Link to post
bellen Svart 20.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2024 Hvorfor det? Har den kjølere med sink? Link to post
orapi Svart 20.Oktober.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2024 Takk for kommentar. Finner ikke plasser for Zinkmontering. En som så på motor sa at den ikke i utgangspunktet var en båtmotor, men marinisert. Hva nu det innebærer bortsett fra gear. Link to post
bellen Svart 20.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2024 Ja, det er jo ikke godt og si hvordan den er marinisert uten at vi ser bilder. Så det spørs nå om du har saltvannskjølt eller ferskvannskjølt blokk. Er den ferskvannskjølt, så har du mest sannsynlig varmevekslere det går saltvann igjennom, og i desse står det ofte sinkanoder, men ikke alle kjølere har sinkanoder heller. Med litt bilder, så er det nok mange her som kan hjelpe deg videre. Link to post
index Svart 21.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2024 Hvis ikke kjølerne har sinkanoder, så betyr det bare at de er laget i et materiale som ikke trenger anoder. Motoren som sådan har ingen nytte av å bli koplet til en utvendig anode. Det er ikke alle råd som er gode... "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
orapi Svart 21.Oktober.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2024 Takk for kommentar. Finner ikke plasser for Zinkmontering. En som så på motor sa at den ikke i utgangspunktet var en båtmotor, men marinisert. Hva nu det innebærer bortsett har ikke jeg kunnskap til å kommentere. Jeg skal ta bilde av motor å se om jeg får til å legge det inn. Så var det en tanke, hvis det ikke er Zink på motor kan ikke da en kabel til utvendig Zink gjøre nytte ? Link to post
bellen Svart 21.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2024 Men hva tenker du å oppnå ved å ha sink? Har du problemer med tæring noen plass? Link to post
Hulda Svart 21.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2024 Først må du vite om du har båten i fersk- eller saltvann. Dernest må du vite vilken type mariniseringssett som er montert. Fabrikatet på motoren spiller ingen rolle. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn