Jump to content

Harry S Truman på besøk til Oslo

BingoBonzo

Recommended Posts

En ting som er særlig relevant for båtfolket er at det er generelt ferdselsforbud i en radius av en halv kilometer fra hangarskipet - med høye bøtenivåer dersom man ikke respekterer dette.

(Nå har riktignok mange av oss avsluttet "båtsesongen" - merkelig nok, finnes det noe bedre sted å være enn på sjøen i november?) :-)

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

2 hours ago, tobixen said:

(Nå har riktignok mange av oss avsluttet "båtsesongen" - merkelig nok, finnes det noe bedre sted å være enn på sjøen i november?) :-)

1 hour ago, subwoofer said:

På sjøen en stille klarværsdag i februar!

Altså, jeg synes alle måneder er bedre enn november i Norge og Nord-Europa (og særlig Nord-Norge) - men på land er det mørkt og vått og kjipt, mens på sjøen er det bare mørkt og vått :-)  Det blir bedre når (og hvis) det endelig blir litt hvitt ute - bortsett fra i "siviliserte strøk" hvor sneen ofte blir svart så snart den kommer i berøring med bakken.

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

8 minutes ago, Dalurfjall said:

Militært syns jeg det er veldig rart å trøske seg inn der. Politisk blir det noe annet for de som imponeres av slikt, og logistisk, det ville blitt mye bussing fra ankerplass ved base.

Dette handler kun om politikk og det å gjøre seg synlig.  Likevel synes jeg et slikt skip er imponerende! 

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Er det bare størrelse og fart som er greia for dere? For meg blir den så lite maritim, det handler mest om fly (hadde den enda kunne tatt imot guidetour-grupper som kom i Dash-8, da kunne jeg dratt dit og tatt en burger). Og ting som ikke går indre lei Bergen-Tromsø for full maskin blir litt kjedelig, som en oljetanker, slikt man bare skimter langt der ute.

Lurer på når USS "Donald Trump" vil dukke opp... :fniser:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
5 minutes ago, SveinHa said:

Lurer på når USS "Donald Trump" vil dukke opp... :fniser:

Den nye skal vist hete Donald Duck! produseres i Andeby. Delvis finansiert av en MR. Skrue og den kriminelle kompisen Donald Trump

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...