Lazyjack Startet 1.November.2024 Link til dette innlegget Startet 1.November.2024 Har god tid nå og tenkte å gå over støpejernskjølen med luftdrevet nålehammer og fjerne rust. Finnes det noe jeg kan smøre på bart metall nå for å unngå ny rust i vinter og deretter gjøre varig overflatebehandling når det blir varmere i været til våren? Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 1.November.2024 Link til dette innlegget Svart 1.November.2024 Jeg tror egentlig det er bedre å pusse lett over igjen (eller tørrisblåse) rett før du grunner. Eller grunne nå selv om det er kjølig. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 1.November.2024 Link til dette innlegget Svart 1.November.2024 Enig. Det midlertidige produktet er så vidt jeg vet ikke funnet opp enda. I løpet av vinteren blir det bare noen mikron overflaterust. Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 1.November.2024 Link til dette innlegget Svart 1.November.2024 Ferro bet har vel produkter som passer her. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 1.November.2024 Link til dette innlegget Svart 1.November.2024 Blymøje funker da fint. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 1.November.2024 Link til dette innlegget Svart 1.November.2024 Nei. Ikke hvis du skal male med noe som er bestandig, hvilket er 2-komp epoxy. Og skikkelig blymønje ble bannlyst for flere årtier siden. Sitér dette innlegget Link to post
finnarne Svart 8.November.2024 Link til dette innlegget Svart 8.November.2024 Jeg har brukt mye av dette på bilen: https://www.betomur.no/mur-og-fasade/spesialprodukter/betonghjelpestoffer-/-membranherder/arp/active-rust-primer-662-sg-250-ml-fl Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
Lazyjack Svart 9.November.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.November.2024 Problemet er at kjølen er kald og våt og da er det vel lite gunstig å påføre en primer. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 9.November.2024 Link til dette innlegget Svart 9.November.2024 Det er også lite gunstig å påføre noe som ikke er 2-komponent. Eller som omdanner rust til karbid. Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 9.November.2024 Link til dette innlegget Svart 9.November.2024 Behandle med ferrobet rustfjerner. La stå til våren. Smør på ny runde før grunning/lakk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.