Mattis Emil Startet 4.November.2024 Link til dette innlegget Startet 4.November.2024 Hei! Har nylig kjøpt meg en Laurin Koster 28 med en gammel Yanmar ysb8g fra 1980. På jomfruturen begynte oljelampa å lyse og jeg fylte da på rundt 3 desiliter med motorolje i girkassa ved et uhell. Etter dette kjørte jeg motoren en halvannen time. Da med motorolje i både girkassa og der den faktisk skulle. Motoren gikk fint. Spørsmålet da er om dette var en fatal feil? Hva må jeg gjøre? Vh Mattis Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 4.November.2024 Link til dette innlegget Svart 4.November.2024 Tapp av blandingen og fyll på rett olje. Der burde holde. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
5nacks Svart 5.November.2024 Link til dette innlegget Svart 5.November.2024 Mener at den motoren skal ha samme olje på både motor og gir. 15w40 begge steder. Ps: fortsetter du å få varsellampe på oljetrykk, prøv å snu plata som er montert på utsiden av oljepumpa. Plata får slitespor som gjør at det blir slark i pumpa. Sitér dette innlegget Link to post
Mattis Emil Svart 5.November.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.November.2024 index skrev for 18 timer siden: Tapp av blandingen og fyll på rett olje. Der burde holde. Nemlig, takk! Sitér dette innlegget Link to post
Mattis Emil Svart 5.November.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.November.2024 5nacks skrev for 7 timer siden: Mener at den motoren skal ha samme olje på både motor og gir. 15w40 begge steder. Ps: fortsetter du å få varsellampe på oljetrykk, prøv å snu plata som er montert på utsiden av oljepumpa. Plata får slitespor som gjør at det blir slark i pumpa. Mener det er forskjellig oljer altså, så det skal jeg undersøke. Veldig behagelig om det er samme. Takk for tips! Sitér dette innlegget Link to post
Haba Svart 6.November.2024 Link til dette innlegget Svart 6.November.2024 Yanamar oppgir samme olje på gear som motor SAE 30 ev SAE 15-40 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.