Kapteinskutelaus Startet 5.November.2024 Link til dette innlegget Startet 5.November.2024 Som dere ser på bildene er det lenge siden det har vært noen anode på dette giret. Er det noen som utifra merkeskiltet og bildene vet noe om denne thrusteren? Art.nr/type betegnelse? Tilsvarende i dagens modeller er vel fort SE 60 . Men jeg tror ikke jeg klarer å få inn ny thruster med ny type tunell. Da den nye modellen har mye større utskjæringer/hull til braketten. Den jeg har nå er montert danske nære bunn i skroget, og har et mindre hull/gjennomføring. Det nærmeste jeg finner som ser veldig likt ut er vedlagt bilde med sprengskisse. Det jeg ser for meg er å kunne bytte til Sleipner se 60 men å gjenbruke tunell, gjennomføring og mellomaksel. Er det noen som har gjort dette tidligere? Sitér dette innlegget Link to post
GSEuser Svart 6.November.2024 Link til dette innlegget Svart 6.November.2024 Minns at jeg leste i en tråd for lenge siden at @Komodo hadde noen thruster deler liggende? kanskje han kan hjelpe? Sitér dette innlegget Link to post
Kapteinskutelaus Svart 7.November.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.November.2024 Har vært i kontakt med Sleipner. De bekrefter min antagelse om at denne blir en offergave til kong Neptun. Til de som har lik hekk eller baug propell med 12mm aksel, så er det desværre bare å skrive ny thruster på ønskelisten til båt nissen. Dersom du har 14mm aksel derimot er denne produsert etter 1994 og da kan du bytte girhuset, og eventuelt motoren. Men du kan påberegne bytte av all elektronikk og mikkmakk som følger med, da ny motor har 4 og ikke 3 plugger i kontrakten. Så da ser det ut til at det blir å bruke den gamle til propell og aksel kommer som en torpedo. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.