Magna Startet 8.November.2024 Link til dette innlegget Startet 8.November.2024 Bak luftinntak,, ka skjer her? Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 9.November.2024 Link til dette innlegget Svart 9.November.2024 I det hele tatt bør du spraye over motorens "rustutsatte" deler, skruer, kompressorkopling, reimhjul, motorlabber osv. med en smørespray hver høst før opplag, det har jeg alltid gjort og min motor ser ut slik den gjorde da den forlot fabrikken. Fuktighet og rått miljø uten konservering gjør at alle eksponerte deler på motor vil korrodere om man ikke forebygger dette. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 9.November.2024 Link til dette innlegget Svart 9.November.2024 Jeg har inntrykk av at disse motorene blir skrudd sammen med alt utstyr, slanger osv. før lakkering. Da er det ikke så enkelt for lakkereren å komme til å få lagt på tilstrekkelig lakktykkelse bak og innimellom, og det blir så som så med lakk på de trangeste plassene. Det kan være lurt å ha en sprayboks med ‘Volvo grønn’ for hånden når man demonterer utstyr på motoren slik at man kan få lagt på et skikkelig lag med lakk mens man har god tilkomst. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.