Jump to content

Volvo penta D6 rust-vann


Magna

Recommended Posts

I det hele tatt bør du spraye over motorens "rustutsatte" deler, skruer, kompressorkopling, reimhjul, motorlabber osv. med en smørespray hver høst før opplag, det har jeg alltid gjort og min motor ser ut slik den gjorde da den forlot fabrikken.

 

Fuktighet og rått miljø uten konservering gjør at alle eksponerte deler på motor vil korrodere om man ikke forebygger dette.

Link to post

Jeg har inntrykk av at disse motorene blir skrudd sammen med alt utstyr, slanger osv. før lakkering. Da er det ikke så enkelt for lakkereren å komme til å få lagt på tilstrekkelig lakktykkelse bak og innimellom, og det blir så som så med lakk på de trangeste plassene. 
 

Det kan være lurt å ha en sprayboks med ‘Volvo grønn’ for hånden når man demonterer utstyr på motoren slik at man kan få lagt på et skikkelig lag med lakk mens man har god tilkomst. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...