SV-Bav34 Startet 10.November.2024 Link til dette innlegget Startet 10.November.2024 Hei Vi har kjøpt en Bavaria 34AC og skal ettermontere dusj inne. Sendte en mail til Bavaria Norge for å kjøpe originale deler. Tenkte at da ville jeg få det originale rustfrie sluket med en eller annen Jabsco pumpe. Men Bavaria Norge anbefaler å ikke montere dette sluket siden det er for dårlig. De sier at det som blir montert på nye Bavaria er sluket og pumpen jeg har lagt ved bilde av. Jeg har kjøpt dette og tenkte å montere det, men dette sluket er STORT! 20 cm i diameter. Er det noen av dere som har montert dette tidligere? Hvis jeg legger dette oppå dørken så vil jeg få en kant på 2mm før vannet renner ned i sluket. Det vil da ligge igjen vann etter dusjing. Whale har også et annet, mindre, sluk i IC serien, men dette er skrudd med en overdel og en underdel. Usikker på om det lar seg gjøre å montere. Vi har en 3-kabiners båt med badet fremme. Jeg har funnet en pakning som har samme størrelse som sluket: Sitér dette innlegget Mitt seilbåtprosjekt Miniprosjekt Chris Craft Sea Hawk Link to post
Swingswong Svart 10.November.2024 Link til dette innlegget Svart 10.November.2024 Ville ikke montert noe som gjør at du har 2mm med vann liggende. Jeg hadde det i vasken oppe i kabinen. Endte med å dreie sluket i en dreiebenk så alt vannet renner ut. Sitér dette innlegget Link to post
SV-Bav34 Svart 10.November.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.November.2024 Nei, jeg er enig med deg. Det vil i så fall bli i hjørnet der sluket er. Heldigvis fall riktig veien. Jeg kan høre med båtbyggeren vi bruker på jobb om han kan støpe en kant så jeg kan felle det ned. Sitér dette innlegget Mitt seilbåtprosjekt Miniprosjekt Chris Craft Sea Hawk Link to post
Big Horn Svart 13.November.2024 Link til dette innlegget Svart 13.November.2024 Du kan også bygge opp hele dørken. Glassfiberarmert polyestersparkel i noen omganger vil være bankers, men tro om ikke fiberarmert flytsparkel (som brukes på bederom i hus) vil fungere på en så liten flate? Sitér dette innlegget Link to post
SV-Bav34 Svart 14.November.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November.2024 Da er det nok bedre å støpe nedsenk rundt sluket. Det er brått for mye bevegelse i den dørken og ting vil sprekke opp. Sitér dette innlegget Mitt seilbåtprosjekt Miniprosjekt Chris Craft Sea Hawk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.