Hulda Svart 14.November.2024 Link til dette innlegget Svart 14.November.2024 Det som ser ut som fugeskum skal være en glatt, 'blank' overflate. Jeg vet ikke hvorfor, første gang jeg ser en slik feil. @matecoog andre vet hvordan du skal teste viklinger etc. Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 15.November.2024 Link til dette innlegget Svart 15.November.2024 Du kan jo ohme feltviklingene ved å måle på sleperingene. Det skal være noen ohm der. Hvis det er OK, så er det ganske sikkert feil på regulatoren. Hvis du ikke finner riktig regulator, så kan du evt. koble en ekstern regulator rett på børstene. Sitér dette innlegget Link to post
Mr_Stian Svart 15.November.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.November.2024 Kan se ut som det har vert veldig varmt i denne regulatoren. Denne regulatoren har børstene integrert så jeg må nok få tak i en tilsvarende regulator skal jeg få den opp og gå. Målte motstand på sleperingene og den var 2,1 ohm. Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 16.November.2024 Link til dette innlegget Svart 16.November.2024 Mr_Stian skrev for 15 timer siden: Denne regulatoren har børstene integrert så jeg må nok få tak i en tilsvarende regulator skal jeg få den opp og gå. Det er nok det enkleste, men hvis børstene er OK, så bør det være mulig å lodde på ledninger for en ekstern regulator også Sitér dette innlegget Link to post
Mr_Stian Svart 16.November.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.November.2024 Børstene er ok vil jeg tro. Men litt usikker hvor jeg eventuelt skal lodde på noe på disse? Er det bare en kabel på hver børst og så videre til ny regulator? Jeg har faktisk vurdert og sette i en regulator type Top Charge (TC-TO). Men har ikke helt forstått hvordan denne skal kobles på dynamo. Jeg har Lithium i båten, så hvis jeg får for høy spenning etter jeg installerte Victron Argofet så kan det være jeg må gjøre noe uansett. Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 16.November.2024 Link til dette innlegget Svart 16.November.2024 Mr_Stian skrev 1 time siden: Børstene er ok vil jeg tro. Men litt usikker hvor jeg eventuelt skal lodde på noe på disse? Er det bare en kabel på hver børst og så videre til ny regulator? Ja, eller den ene til gods i noen tilfeller. Det er litt forskjell på P og N regulatorer. Ganske godt forklart her: https://www.javasea.no/ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.