Jump to content

Mariner 2-takt 25hk manual og tilkobling av kontrollboks og styring

Yellowbeard

Recommended Posts

Hei

Jeg har en Mariner 2-takt 25hk som jeg gjerne skulle hatt en manual til. Når jeg prøver med serienummeret på diverse sider, så finner jeg det ikke oppført. Ut fra braketten på motoren går jeg sterkt ut fra at det er en 1999 modell, men når jeg googler 99 modeller av motoren ser den litt annerledes ut. Det gjør meg usikker. Er det noen her som kan hjelpe meg med dette. Det er utgaven med forover/revers på rorkulten.

En annen ting er tilkoblingen av kontrollboksen og styringen. Har ikke noe erfaring med det, så jeg lurer på hva man trenger av eventuelle braketter for å få dette til.

Tenkte at siden den allerede har den finurlige forover/revers mekanismen at kontrollboksen ikke krever så mye annet, men hva vet jeg.

Jeg legger ved noen bilder av motoren. 

Har forresten tatt av forgasseren for å rense og bytte membraner.

20241110_142347.jpg

20241109_110343.jpg

20241110_142414.jpg

20241110_142428.jpg

20241110_142450.jpg

Stemmer at det er en 99 modell, men mye mulig deksel er blitt byttet med en annen modell. 

kanskje denne annonsen kan være til hjelp, finnkode 378967625 (ikke min annonse)

Til kontrollboks trenger du noen braketter (se bilde i annonse), disse får du hos ravns garage eller annen Mercury forhandler. Men de koster nok litt, så delemotor eller kjøpe delene brukt kan være lønnsomt.

til styring trenger du en styrearm og en brakett som erstatter håndtaket foran dødmannsknappen, denne ser du også bilde av i annonsen. Styrearm finnes også universale av, men risikerer å ikke få fullt utslag på sving eller at den kommer i konflikt når motor tiltes opp

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...