Jump to content

Merke det elektriske og kabler - Er Dymo dugelig til oppgaven?

Torsen67

Recommended Posts

Ser at Dymo fortsatt eksisterer. Kunne tenkt meg å få merket kabler og kontaktpunkter skikkelig. Må kunne festes på ren flate samt festes rundt kabler og ledninger. Er Dymo dugelig til oppgaven? Tenker da på om limet holder, er skriften vannfast etc..

Når man først setter merker så er det greit at det holder noen år og tåler tidens tann.. Er det noe annet som er bedre så tar jeg gjerne imot forslag og takker på forhånd! 

https://www.clasohlson.com/no/Dymo-LetraTag-LT-100H-merkemaskin/p/31-1846?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=dp-no-shopping-cm-mid&utm_id=19333942701&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiA88a5BhDPARIsAFj595h7eWKwWuP3iaaJ87ee8CqNR--KRQxqdR9CNx-ghB4sYKCNNdqTpsYaAp8WEALw_wcB

Torsen67 skrev 26 minutter siden:

Ser at Dymo fortsatt eksisterer. Kunne tenkt meg å få merket kabler og kontaktpunkter skikkelig. Må kunne festes på ren flate samt festes rundt kabler og ledninger. Er Dymo dugelig til oppgaven? Tenker da på om limet holder, er skriften vannfast etc..

Husker ikke om jeg har Dymo eller Brother….tror det er Dymo !

jeg gjør små ´flagger´ trykker ut litt ekstra tape ….legger runt kabeln….å tape mot tape

Det har jeg på alle mastkabler, ettersom jeg normalt master av hvert år…

alle etiketter blir liggandes inne i båten, så skriften er ok,…….og styrken i plasten er også OK,

men, det lille av tape/lim som ligger rundt selve kabeln, snakk om mm……er ikke tilstrekklig, vill gjerne losse,

så att hele ‘flaggen’ sklir av.

det er vel ett mindre problem, om man bare har faste kabler, som ikke skall losses.

visste ikke att Dymo har krympestrømpe, det skall testes

S/Y Gunga Din

Jeg hadde en intensjon om å gjøre dette - lage merkelapper, klistre rundt ledningen og så fast i seg selv, slik at merkelappen står ut som en "vimpel" fra ledningen.  Det er litt upraktisk, men fungerer til en viss grad.  Dymo-tapen virker å være mer bestanding enn alternative merkemetoder med penn eller blyant.

Dymo sine merkelapper kommer i forskjellige kvaliteter ... og uansett hva slags kvalitet man velger, så er det rimelig dyrt.  Jeg har gjort den tabben å prøve å spare penger på å kjøpe billigere  "kompatible" ruller, det var et stort feilsteg, de merkelappene satt sjeldent fast noe sted.

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

Fikk et parti med plastlommer/etikettlommer som passer akkurat til Dymo og som er laget for å stripse til kabel med minste typen strips. Det holder og er uavhenging av lim. Litt mer fikling bare. Tror produsenten het HellermannTyton.

Askeladden 14, GH14, Huwa 26, Sagen 30, Joro stål 35, Beach craft 46

Hulda skrev for 1 time siden:

Jeg kjøpte meg Dymo for et par år siden. Noen som har linker til disse krympe- og andre løsningene? I den lokale kontorsjappa er utvalget utover de vanlige limestripene fraværende. De skjønner ikke engang hva jeg prøver å forklare. 

Fant dem hos : Ahlsell

42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking

Hjemmehørende i Kristiansand S

Hulda skrev 6 minutter siden:

Takker. Ahlsell i Moss (og ellers) selger ikke til privatpersoner. Og Moss har heller ikke produktet. Men da vet jeg hva det heter og kan google. Takker!

Jeg har handlet hos Ahlsell i Moss flere ganger privat. Siste gang i år. Tror de kun handlet med firma (orgnr.) tidligere. Du får si fra om du finner noe på Ahlsell men ikke klarer å handle. Jeg har et sovende ENK med orgnummer ?

Hulda skrev for 2 timer siden:

Jeg kjøpte meg Dymo for et par år siden. Noen som har linker til disse krympe- og andre løsningene? I den lokale kontorsjappa er utvalget utover de vanlige limestripene fraværende. De skjønner ikke engang hva jeg prøver å forklare. 

Elektroimportøren har slike.

Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev

tobixen skrev for 3 timer siden:

Jeg hadde en intensjon om å gjøre dette - lage merkelapper, klistre rundt ledningen og så fast i seg selv, slik at merkelappen står ut som en "vimpel" fra ledningen.  Det er litt upraktisk, men fungerer til en viss grad. 

Jeg har gjort det slik hos meg. Mest fordi det er enkelt. Det varer jo ikke enig, men de har nå hengt fint i 15-16 år nå. Så veldig dårlig er det i alle fall ikke. 

Krympestrømpe med skrift er jo lekkert da. Men dyrere.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Lars H. skrev for 1 time siden:

eg har en slik Dymo tang fra CO, men merk at den ikke har egne taster for tall. Min døde forresten her om dagen. 

Det som er like bra etter 40 år er slike til å tre  innpå ledningene

men det krever at en også har en manual.

image.png.1ac32f871f9ae2a56902e056cc019525.png

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...