Goddis77 Startet 12.November.2024 Link til dette innlegget Startet 12.November.2024 Noen tips til hva en kan bruke for å fjerne gammel støy isolasjon med? Bare bruke sparkel spade, eller finnes det middel eller noe til å gjøre jobben lettere? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 12.November.2024 Link til dette innlegget Svart 12.November.2024 Du kan jo prøve med flapdisk på vinkelsliper, finnes i flere korninger, hos f. eks. Biltema. Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 12.November.2024 Link til dette innlegget Svart 12.November.2024 Brukte maleskrape fra biltema, funket snus :) Kjøp med noen ekstra blader og legg godt me vekt på så går det av i fine strimler Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Goddis77 Svart 12.November.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.November.2024 Dette er bare en plate. Mye mer nedi motorrommet, men får bare sette i gang. Skrape eller flapdisk skal vurderes 🙂 Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 12.November.2024 Link til dette innlegget Svart 12.November.2024 Jeg fjernet flere kvadratmeter med kontaktlimrester med tennvæske eller lampeolje, husker ikke hvilken som fungerte best. Lot det stå å godtgjøre seg lenge, det fine er at det fordamper sakte. Kunne lett skrepes bort med en sparkelspade etter bløtgjøring. Sitér dette innlegget Link to post
1stPeregrine Svart 13.November.2024 Link til dette innlegget Svart 13.November.2024 Jag använde en Fein multimaskin med skramlade, fungerade utmärkt. Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 13.November.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.November.2024 1stPeregrine skrev for 2 timer siden: Jag använde en Fein multimaskin med skramlade, fungerade utmärkt. Det var et godt tips! Har en Ruyobi liggende som sikkert kan brukes til dette :) Er noen trange områder igjen som jeg lurer på om jeg skal ta eller ikke. Har lyst å få alt ut når jeg først har begynt, og jeg mistenker at deler av dette her har vært der siden tidenes morgen (86 tallet). Etter opprensking begynner arbeidet med å se over kabler og slanger for å se om noe kan ryddes, fjernes, optimaliseres. Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 13.November.2024 Link til dette innlegget Svart 13.November.2024 Roterende stålbørste på drillen er fint på dette. Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 13.November.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.November.2024 Timmeeh skrev 47 minutter siden: Roterende stålbørste på drillen er fint på dette. Blir ikke det mye griseri med biter flygende her og der? Sitér dette innlegget Link to post
1stPeregrine Svart 13.November.2024 Link til dette innlegget Svart 13.November.2024 1stPeregrine skrev for 5 timer siden: Jag använde en Fein multimaskin med skramlade, fungerade utmärkt. Det skulle stått skrapblad, dvs inga sågtänder på bladet, istället för "skramlade". Det flyger inte omkring med Feinen och man kommer åt bra. Jag gjorde hela motorrummet. Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 13.November.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.November.2024 1stPeregrine skrev 32 minutter siden: Det skulle stått skrapblad, dvs inga sågtänder på bladet, istället för "skramlade". Det flyger inte omkring med Feinen och man kommer åt bra. Jag gjorde hela motorrummet. Heller også mot denne metoden. Får se om jeg får kommet med ned i båten i ettermiddag og teste litt :) Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 13.November.2024 Link til dette innlegget Svart 13.November.2024 Goddis77 skrev for 5 timer siden: Blir ikke det mye griseri med biter flygende her og der? Ja det ser ikke ut etterpå. Men det er jo lett å støvsuge opp så jeg veide effektiviteten mot etterarbeidet og landet på at det var beste metode, i mitt tilfelle ihvertfall Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 13.November.2024 Link til dette innlegget Svart 13.November.2024 1stPeregrine skrev for 15 timer siden: Jag använde en Fein multimaskin med skramlade, fungerade utmärkt. Hva er en skramlade? Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 13.November.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.November.2024 Fikk ikke tatt bilder, men multimaskinen med kutteblad fungerte bra det 🙂 Roterende stålbørste på drill hadde sikkert fungert bra det og, men gikk for kutteren nå. Fått det meste vekk, så nå får en støvsuge og vaske godt før en fortsetter 🙂 Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 14.November.2024 Link til dette innlegget Svart 14.November.2024 Feinmaskin med kutteblad tar det der slik som @1stPeregrine viser :-). Mvh Windy37GM Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Goddis77 Svart 14.November.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November.2024 Brukte vanlig kutteblad for tre. Fungerte det og. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.