KS Startet 14.November.2024 Link til dette innlegget Startet 14.November.2024 Kort spørsmål: Er det greit å bruke en XL motorstamme på en Skibsplast 655? Oppgitt med L i produktomtalen. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 14.November.2024 Link til dette innlegget Svart 14.November.2024 Båten vår Ifølge dette: lang stamme. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Ingar Svart 14.November.2024 Link til dette innlegget Svart 14.November.2024 Generelt: utenbordsmotor-lang-eller-kort-stamme/ Sitér dette innlegget Link to post
emilskj Svart 15.November.2024 Link til dette innlegget Svart 15.November.2024 Jeg har XL på vanlig 655 ( ikke offshore) Det bare ble slik, pga plutselig behov for ny motor, og at jeg ramlet over en veeeeldig billig 150 hk med XL stamme. Motoren er montert på en justerbar hevebrakett som er skrudd opp ca 15cm. Det ville ikke fungert i det hele tatt å montert en XL direkte på akterspeilet, den ville kommet alt for lavt selv montert så høyt som mulig. For meg fungerer løsningen godt, og har den bonuseffekten at motoren aldri "drukner" ved stor akterlig sjø. Det ligger bilder av løsningen på skibsplast-gruppen på facebook, om du er der. Sitér dette innlegget Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.Medlem av Forbundet Kysten Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.