Ida Marie III Startet 14.November.2024 Link til dette innlegget Startet 14.November.2024 En bruker jo ofte høytrykkspyler på båt, og alltid undersiden. Men hva med å bruke terassevasker til høytrykkspyler på antiskli mønsteret ombord ? blir det for grovt ? Jeg skrubbet først dekket med båtshampoo og grov børste, men selv etter den behandlingen blir der stor synlig forskjell når terassevaskeren går over etterpå... men blir det for kraftig "kost" ? Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 14.November.2024 Link til dette innlegget Svart 14.November.2024 Har aldri tenkt at det er noe problem å bruke høytrykkspyler på antisklifeltene. Vil derimot være forsiktig med å spyle direkte i nærheten av rekkestøtte og andre gjennomføringer. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 14.November.2024 Link til dette innlegget Svart 14.November.2024 Kvar båt spyler me dekket med terrassevaskar. Det har gått heilt fint til no. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 14.November.2024 Link til dette innlegget Svart 14.November.2024 Terrassevasker er gull, går helt fint med 130 bar spyler på vår Viknes. Også ypperlig til å fjerne selvpolerende bunnstoff under vannlija Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 14.November.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November.2024 Ja, regnet nesten med det...men ingen her på bryggen som gjør det. Forskjellen er enorm i forhold til vanlig båtvask med børste, for ikke å snakke om hvor mye lettere det er.. 😉 noen behandling av antiskli etter slikk høytrykkvask.?? Er skeptisk til polering av antiskli... Sitér dette innlegget Link to post
Olevine Svart 14.November.2024 Link til dette innlegget Svart 14.November.2024 Jeg har brukt Starbrite deck cleaner. Den skal etterlate noe slags beskyttende hinne og det blir ikke glatt. Fjerner også mye skitt nede i antisklimønsteret. Sitér dette innlegget Link to post
Olevine Svart 14.November.2024 Link til dette innlegget Svart 14.November.2024 Ellers så bruker jeg høytrykksspyler direkte på dekket hver vår og høst. Også ofte med roterende dyse. Har ikke sett noen skader Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.