Jump to content

Nor-Tech er på banen

Kallethekid

Recommended Posts

Så de har innsett at folk ønsker seg mer enn bare en forvokst jolle, når de betaler 10mill for en båt. Amerikanerne har fått opp øya for de breie tunellene vi i Europa har på cattene og løftet de gir, så det har blitt en gamechanger på andre siden av dammen og nå produserer de alle "wide body" versjoner (til sammenligning så er tunellen på den lille norskproduserte 18foteren jeg har, 10cm breiere enn på nortech 36)

Dcb har jo laget disse en stund og jeg har sett noen andre merker i usa som lager enda mer pleasure vennlige catter som har høyt farts potensiale 

images (81).jpeg

images (82).jpeg

Her er Nordic sin versjon 

images (83).jpeg

images (84).jpeg

Lazyjack skrev 8 minutter siden:

Leketøy for store gutter med alt for mye penger å bruke. Tviler på om det tilfører noe positivt til sjølivet og verden forøvrig. Men jeg er åpen for å bli overbevist om at jeg evt. tar feil.

Jeg lukter sjalusi over de som faktisk har råd til og kjøpe seg båtene de ønsker :) 

Godt meninga de ikke er så nøie, sportcruisere som dette gir mye glede både for de som kjører de og mange av de som ser den komme kjørende :) bedre enn de drit båtene som sier tøff tøff tøff, bruker 30min på å forflytte seg 2nm og alle andre rundt blir tvunget til og hørt på den tøffinga i en evighet  

4 hours ago, Eika said:

Godt meninga de ikke er så nøie, sportcruisere som dette gir mye glede både for de som kjører de og mange av de som ser den komme kjørende :) bedre enn de drit båtene som sier tøff tøff tøff, bruker 30min på å forflytte seg 2nm og alle andre rundt blir tvunget til og hørt på den tøffinga i en evighet  

Sikkert mye glede for de som kjører, og for noen som ser den kjørende -  det vil alltid være andre folk som ønsker fred og stillhet, jo mer bråk, eksos og hekkbølger jo større ulempe for omgivelsene, og det skyldes (som regel) ikke misunnelsesfaktoren.  Men om ikke annet, jeg skulle tro raske båter med katamaranskrog er bedre enn tilsvarende raske båter  

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...