skage Startet 15.November.2024 Link til dette innlegget Startet 15.November.2024 Har en bavaria hvor speilene på badene begynner og bli stygge i kantene. Det er da speil folien på baksiden som går i oppløsning. Dette er jo ikke uvanlig på disse plast speilene. Jeg vurderer løsning med og bare legge på ny speil folie på. Har noen erfaring eller har litt kjennskap til gode produktet med litt kvalitet. Kan kjøpe på Temu osv for en billig penge. Men tenkte om noen er i folie bransjen med litt kunnskap om saken. Speilene er jo helt 100 % i orden på forsiden, så synd og skifte de ut. Ja altså ikke i orden sånn sett men ingen skader denne siden. Bare baksiden hvor de er stygge, som da syntes gjennom. Sitér dette innlegget Link to post
MYVIVERA Svart 16.November.2024 Link til dette innlegget Svart 16.November.2024 Samme var det med speilen på badet hos meg også. Begynte å bli frynsete i kantene og så ikke bra ut. Speilen er limt på skapdør. Jeg kjøpte svarte vinkellister av hardplast og limte den rundt som en ramme. Ble bra det. Sitér dette innlegget Link to post
MYVIVERA Svart 16.November.2024 Link til dette innlegget Svart 16.November.2024 MYVIVERA skrev 28 minutter siden: Sitér dette innlegget Link to post
Dalurfjall Svart 16.November.2024 Link til dette innlegget Svart 16.November.2024 Jeg har ingen tro på at det er noen folie bak de der. Det er en metallisk avsetning ikke ulikt på glasspeil. Da bør kanskje alle som har Bavaria lakke/male kanten bak speilet litt bedre eller passe nøye på fuktighet. Sitér dette innlegget Link to post
skage Svart 16.November.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.November.2024 Neida set renommé ikke folie bak på speilet. Men det er ikke viktig her. Spørsmålet er om det finnes speil folie og legge på forsiden. smart med vinkelister som vist her. Jeg har ikke bare speil med 90 graders hjørner. Det er en del svinger her og der. Sitér dette innlegget Link to post
Dalurfjall Svart 16.November.2024 Link til dette innlegget Svart 16.November.2024 Sånn sett, det gjetter jeg det var godt å få klarhet i for fler enn meg. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 18.November.2024 Link til dette innlegget Svart 18.November.2024 Hvorfor ikke bare skifte dem ut med skikkelige speil? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
skage Svart 19.November.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.November.2024 Dert er jo flere grunner til at man ikke har"skikkelige" speil i en båt. Klart et sikkerhetsaspekt og vekt årsaker. Dette er en stor båt med mange speil på alle 3 baderommene. Speil på begge sider av veggene og speil på mange skap dører. Det har naturligvis med kostnad og gjøre og et ønske om og ikke bare skifte ut alt uten og prøve og gjenbruke litt. Speilene er jo helt strøkne i finishen på forsiden men som sagt da lurvete i kantene på bak siden som skinner gjennom. Det var da speil folie jeg var på utkikk etter og ikke nye speil. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 19.November.2024 Link til dette innlegget Svart 19.November.2024 skage skrev for 2 timer siden: Dert er jo flere grunner til at man ikke har"skikkelige" speil i en båt. Klart et sikkerhetsaspekt og vekt årsaker. Det var da speil folie jeg var på utkikk etter og ikke nye speil. Min båt har hatt "skikkelig" speil i 48 år. Har nok hatt flaks jeg da. De speilfoliene jeg har sett har ikke vært i nærheten av å kunne fungere som baderomsspeil. Men det kan jo finnes typer jeg ikke har sett. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hakkannen Svart 19.November.2024 Link til dette innlegget Svart 19.November.2024 I min Oceanis fra 1992 er det også kommet innslag av svart i kantene av speilene. Et par av speilene ble rimelig ubrukelige. Fukt trekker inn mellom belegget bakpå speilene og glasset, og resultatet blir som det blir. Tenkte jeg var lur og erstattet noen av speilene (bare de jeg bruker, kan jo ikke stå og speile meg hele dagen heller, er ikke så vakker å se på) med speil fra IKEA, disse holdt gjerne 5-6 år før de begynte å ligne på de gamle. Mulig skikkelige speil er forseglet i "endeveden" med lakk eller noe slik at fukt ikke får trekke inn? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.