Jump to content

Speil på bad. Skjoldet og svart i kantene.

skage

Recommended Posts

Har en bavaria hvor speilene på badene begynner og bli stygge i kantene. Det er da speil folien på baksiden som går i oppløsning. Dette er jo ikke uvanlig på disse plast speilene. Jeg vurderer løsning med og bare legge på ny speil folie på.

Har noen erfaring eller har litt kjennskap til gode produktet med litt kvalitet. Kan kjøpe på Temu osv for en billig penge. Men tenkte om noen er i folie bransjen med litt

kunnskap om saken. Speilene er jo helt 100 % i orden på forsiden, så synd og skifte de ut. Ja altså ikke i orden sånn sett men ingen skader denne siden. Bare baksiden hvor de er stygge, som da syntes gjennom.

Dert er jo flere grunner til at man ikke har"skikkelige" speil i en båt. Klart et sikkerhetsaspekt og vekt årsaker.

Dette er en stor båt med mange speil på alle 3 baderommene. Speil på begge sider av veggene og speil på mange skap dører.

Det har naturligvis med kostnad og gjøre og et ønske om og ikke bare skifte ut alt uten og prøve og gjenbruke litt. Speilene er jo helt strøkne i finishen på forsiden men som sagt da lurvete i kantene på bak siden som skinner gjennom.

Det var da speil folie jeg var på utkikk etter og ikke nye speil.

skage skrev for 2 timer siden:

Dert er jo flere grunner til at man ikke har"skikkelige" speil i en båt. Klart et sikkerhetsaspekt og vekt årsaker.

Det var da speil folie jeg var på utkikk etter og ikke nye speil.

Min båt har hatt "skikkelig" speil i 48 år. Har nok hatt flaks jeg da. :rekker_tunge:

De speilfoliene jeg har sett har ikke vært i nærheten av å kunne fungere som baderomsspeil. Men det kan jo finnes typer jeg ikke har sett. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

I min Oceanis fra 1992 er det også kommet innslag av svart i kantene av speilene. Et par av speilene ble rimelig ubrukelige. Fukt trekker inn mellom belegget bakpå speilene og glasset, og resultatet blir som det blir. Tenkte jeg var lur og erstattet noen av speilene (bare de jeg bruker, kan jo ikke stå og speile meg hele dagen heller, er ikke vakker å se på) med speil fra IKEA, disse holdt gjerne 5-6 år før de begynte å ligne på de gamle. Mulig skikkelige speil er forseglet i "endeveden" med lakk eller noe slik at fukt ikke får trekke inn? 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...