Jump to content

Snap Davit til Bavaria 33 Sport 2008?

Engers

Recommended Posts

Er det noen av dere som har Snap Davitere på en Bavaria 33 Sport? Årsaken er som dere skjønner at jeg kunne tenke meg det.

Men utfordringen er at badeplattformen er veldig høy fra vannflaten, så jeg er usikker på hva som fungerer.

Har sett at det finnes noen fester som er forlenget litt og går noen centimeter ned mot vannet, men er uansett litt usikker på om det vil fungere. Da på grunn av ankeret bak.

Spissen på gummibåten ( 3 meter lang båt ) må jo kunne gå forbi ankeret bak.

Ville unngått snapdavit får en hver pris, har hatt det, men på en båt som har andre muligheter og som er av en hvis størrelse finnes det andre (dyre) alternativer.. Snap betyr og måtte av med motor hver gang og den hindrer utsikt bakover, blir problematisk ved bakking inn til brygge osv.

Denne og lignende alternativ er å foretrekke på en Bavaria 33 som tror den er minst 35fot ;) 

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=373257982

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=371715301

• 3 måneder senere...

Så ingen her som har erfaring med snap davit på tilsvarende båt som jeg har?

Jeg vet om de andre typer som er nevnt i tråden her, men vil helst ha snap davit, hvis det er mulig på båten min.

Har hatt snap davit på annen båt tidligere, og var veldig fornøyd med det.

Ville forsøkt alt annet som sagt, men hvis du på død og liv skal ha snap davit, må du lage noen fester for snap davit selv tror jeg, badeplattform på Bavaria 33 sport er jo omtrent en halvmeter over vannflata. Hadde snap davit fester på en Princess V42, der var det laget egene fester for å få disse litt lavere. Demonterte disse tvert når jeg kjøpte båten og fikk støpt igjen hull som var laget, kostet meg 4-5000kr å få fjernet.. 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...