Engers Startet 16.November.2024 Link til dette innlegget Startet 16.November.2024 Er det noen av dere som har Snap Davitere på en Bavaria 33 Sport? Årsaken er som dere skjønner at jeg kunne tenke meg det. Men utfordringen er at badeplattformen er veldig høy fra vannflaten, så jeg er usikker på hva som fungerer. Har sett at det finnes noen fester som er forlenget litt og går noen centimeter ned mot vannet, men er uansett litt usikker på om det vil fungere. Da på grunn av ankeret bak. Spissen på gummibåten ( 3 meter lang båt ) må jo kunne gå forbi ankeret bak. Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 16.November.2024 Link til dette innlegget Svart 16.November.2024 Ville unngått snapdavit får en hver pris, har hatt det, men på en båt som har andre muligheter og som er av en hvis størrelse finnes det andre (dyre) alternativer.. Snap betyr og måtte av med motor hver gang og den hindrer utsikt bakover, blir problematisk ved bakking inn til brygge osv. Denne og lignende alternativ er å foretrekke på en Bavaria 33 som tror den er minst 35fot ;) https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=373257982 https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=371715301 Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart 17.November.2024 Link til dette innlegget Svart 17.November.2024 Ts bør sjekke ut Quick Rest Davit,svert bra system der ein slepp å måtte av og på med motor, Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 17.November.2024 Link til dette innlegget Svart 17.November.2024 SmartDavit som det linkes til over her er et supert produkt om motoren ikke er så tung Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart 17.November.2024 Link til dette innlegget Svart 17.November.2024 Ka skjer dersom motoren er for tung?og ka er for tungt? Sitér dette innlegget Link to post
Engers Svart 17.November.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.November.2024 Jeg tar motoren av gummibåten, og setter den på en motorbrakett som er montert på båten. Løsningen med å ta av motoren er jeg fortrolig med, og fortsetter med det. Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 18.November.2024 Link til dette innlegget Svart 18.November.2024 husky dane 85 skrev for 12 timer siden: Ka skjer dersom motoren er for tung?og ka er for tungt? Den er vanskelig å dra opp. 40kg motor er i grenseland. Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart 18.November.2024 Link til dette innlegget Svart 18.November.2024 Trur eg misforsto ,Quickrest Rest Spesial klarer 250 kg i følge papira, Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 18.November.2024 Link til dette innlegget Svart 18.November.2024 Ja, smart davit er noe annet Sitér dette innlegget Link to post
Engers Svart 27.Februar Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Februar Så ingen her som har erfaring med snap davit på tilsvarende båt som jeg har? Jeg vet om de andre typer som er nevnt i tråden her, men vil helst ha snap davit, hvis det er mulig på båten min. Har hatt snap davit på annen båt tidligere, og var veldig fornøyd med det. Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 28.Februar Link til dette innlegget Svart 28.Februar Ville forsøkt alt annet som sagt, men hvis du på død og liv skal ha snap davit, må du lage noen fester for snap davit selv tror jeg, badeplattform på Bavaria 33 sport er jo omtrent en halvmeter over vannflata. Hadde snap davit fester på en Princess V42, der var det laget egene fester for å få disse litt lavere. Demonterte disse tvert når jeg kjøpte båten og fikk støpt igjen hull som var laget, kostet meg 4-5000kr å få fjernet.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.