Vestkystseiler Startet 19.November.2024 Link til dette innlegget Startet 19.November.2024 Årsaken til at jeg spør, er at Simrad selger for 100 USD mindre her i USA enn B&G, og jeg kunne godt tenke meg å spare den hundrelappen. Imidlertid har jeg tenkt å kjøpe en B&G kartplotter, da denne har mer seilingsorientert software enn tilsvarende fra Simrad. Etter hva jeg kan se, er spesifikasjonene på disse to radarne helt identiske. Men kan jeg risikere at kartplotteren fra B&G nekter å snakke med radaren fra Simrad siden det er to forkjellige "brands" ? Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 19.November.2024 Link til dette innlegget Svart 19.November.2024 Radarene er identiske, men sjekk lengden på radarkablene. Vet at Lowrance radarer leveres med kortere kabel enn Simrad, har aldri sjekket hvor lang kabel som følger med B&G. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 19.November.2024 Link til dette innlegget Svart 19.November.2024 De er dønn identiske. Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Gunga Din Svart 20.November.2024 Link til dette innlegget Svart 20.November.2024 Jeg har Simrad GPS-kompass, Simrad Autopilot, Simrad Sonarhub B&G MFD’er, B&G Remote Controller, B&G Bluetooth remote, B&G 4G radar, B&G Forwardscan. alt er kompatibelt ! vedr B&G radar Halo eller 3/4G så får du 20m kabel i pakken… kjøper du Simrad får du 10m kabel Har du 3/4G sen tidl så kan du bruke den gamle kabeln med en liten adapter-kabel, som man kan kjøpe løst! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Vestkystseiler Svart 22.November.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.November.2024 On 11/20/2024 at 12:11 AM, Gunga Din said: vedr B&G radar Halo eller 3/4G så får du 20m kabel i pakken… kjøper du Simrad får du 10m kabel Det forklarer muligens prisforskjellen på 100$ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.