Jump to content

Hvor legge igjen seilbåten for 3-4 uker i Limfjorden mai-juni 2025

Geir Kallevik

Recommended Posts

Planlegger neste års sommerferie og ønsker tips på gode og helst rimlige plasser å legge igjen seilbåten for en periode på 3-4 uker i Limfjorden, helst i Lemvik - Struer området.

Tanken er å seile solo fra vestlandet til Limfjorden, for så å reise en tur på jobb, før ferien starter, med utgangspunkt i Limfjorden.  Båten er en Bavaria Cruser 39.

Setter pris på alle innspill, men hører gjerne fra noen som har erfaring og eller kjennskap til havner i område.

I tillegg til de to havnene du nevner, følge Huldas råd, og legg til seilforeningene i Thisted og Nykøbing (Mors) in på sjekklisten over mulige havner.

Rønbjerg kan være altenativ også, men har bare så vidt svippet innom engang. Regner med at du vil legge båten igjen så langt vest i Limfjorden som mulig.

Har vært i Limfjorden i månedskiftet juni/juli og det er ikke stufullt der.

Sjekk gjerne:

https://www.aalborg-sejlklub.dk/wpas/broerne-i-limfjorden/

Og App som heter: Blå oplevelser

Jeg kan for så vidt anbefale Nykøbing Mors, bådelauget der ydte meg førsteklasses service da jeg var innom der med litt trøbbel for en del år tilbake. 

På samme turen var vi også innom Thisted, også en meget velordnet og driftig havn med en aktiv forening.

Lemvig er også en mulighet, men administrasjonen i den havnen har jeg ingen formening om. Vi hadde en overnatting der. Var på en fullstendig elendig restaurant som ligge på bryggen som stikker ut fra selve hovedkaien. Ikke gode vibrasjoner.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...