Jump to content

cyber 370 med yamaha 9,9 4takt trimma til 20, hvilken propell?

cyber.370

Recommended Posts

La den stå i ett rom med varme og en avfukter, kansje du får tørka den opp litt. 

Hvor mye turtall får du ? 

Hadde du gått for lettvekst versjon, så hadde jeg anbefalt deg en cleaver. Men med mange kg ekstra i stereo og i tilegg vått skum, så gå for en standard rundblader ala turbo for eks, de lager såpass små propeller 

cyber.370 skrev for 15 timer siden:

et lite probblem er at skummet inni dobbel bbunn er vått

Om jeg forstår deg riktig så er du ute etter fart...
I så fall så er vått skum (og dermed masse ekstra vekt) bortimot krise.
Som @Eika nevner over så er varme og avfukter gunstig, fordi da øker fordampningshastigheten, men det går fortsatt så forbaska sakte.. 
Utnytt tyngdekraften, vann er tungt og sørg for å få ut mest mulig fortest mulig. Har du tapping i bunn av akterspeilet så heng båten med baugen opp til det slutter å dryppe ut av tappehullet. Om båten ikke har toppcoat innvending så vil GRPn suge vann og derfor ønsker du å få ut mest mulig, fortest mulig. Deretter er det vacuum som er mest effektivt. Nå har du valgt å ikke dele hvor du holder til, så da er det ikke så lett å hjelpe. Men om du vet om et firma som tørker ved i tørkekammer, så kan du vurdere å leie noen døgn i tørkekammer. Som vanlig så er det gjerne minst arbeid å få noen til å gjøre deler av jobben..
Var den min og jeg hadde en langvarig plan med båten så ville jeg fått hjelp av en som @Eika, flådd av overdelen, fått ut det forbaska skummet, støpe inn noen minimale puter/støttepunkter til innerliner, slipe ned/vekk tullestøp, og montere overdeler slik at båten blir potte tett... 
Forskjellen på å få hjelp av en dyktig rådgiver, eller ikke, er veldig stor, både teknisk og vektmessig...

Så kan kan du bestemme deg for hvor høyt du vil montere motoren... også kan du tenke propell...

Ser på "nett" at en tom Cyber 370 veier ca 115kg. Det vil si at du kan veie din båt med en "badevekt" eller to, før du starter prosjektet med å bli kvitt vannet. Så kan du veie underveis og se hvor mye de enkelte tiltak hjelper...
Systematisk, steg for steg... det er sånn proffene jobber.

Håper du vil bruke rett betegnelse på motoren din(F15), i din neste tråd, fordi det er viktig for søkbarheten her på Forumet. Reglene for Forumet er klare, vi skal gjøre det. Og da synes jeg at vi alle skal følge det. Er du heldig så retter Moderator opp.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...