Mastiff Svart 26.November.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.November.2024 Gjennomgående blir som sagt neste skritt, men ikke før om tre år, når jeg pensjonerer meg og selger huset. Da får jeg råd til det. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 27.November.2024 Link til dette innlegget Svart 27.November.2024 Det må være litt av en svinger, når du må selge huset for å finansiere den! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Mastiff Svart 27.November.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.November.2024 @index Billig er den ikke, rundt 11 500, og i tillegg kommer monteringen i alubunnen. Jeg vil få det gjort ordentlig, sånn at det ikke kan lekke, og sånn at et firma har ansvaret hvis noe skulle skje. Så jeg tipper rundt 20 000 til sammen. Ikke snakk om at finansministeren vil godta det før vi er gjeldsfrie! Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 27.November.2024 Link til dette innlegget Svart 27.November.2024 Jøss, det var litt av en svinger. En helt annen klasse enn det jeg har vært borti. Men så er sikkert nytteeffekten deretter også. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Mastiff Svart 27.November.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.November.2024 Ja, den skal være helt ekstrem når det gjelder å ta inn fisk og bunnstrukturer, også i fart. Og så er den ganske framtidssikker, hvis jeg bestemmer meg for å legge til SideVü i tillegg til ClearVü (jeg tror man kan legge det til med ekstern boks, men det er mulig at jeg må ha en 12" plotter). Sånn ser den ut: Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart Torsdag 10:17 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Torsdag 10:17 @abbor Nå er endelig båten på slippen og jeg kan montere svinger i helga. Jeg ser at Garmin anbefaler 1 cm under nivået i plan med bunnen på alubåter som min. Er det noe du også vil støtte? Og jeg skal etter ditt råd i denne tråden sette den på styrbord side, ikke babord, der den gamle står (den gule ringen). Men så er det noen "planingsterskler" som går under båten. Jeg har et bilde her, hvor jeg kan tenke meg at det vil være best å montere den. De to ringene er planingstersklene, mens den røde firkanten er der jeg tror jeg må montere greia, sånn omtrent midt mellom dem. Ser det fornuftig ut? Jeg tror den kommer for nær motoren hvis jeg går på motsatt side av spylepumpa. Men jeg kan også montere den på undersiden av plattformen til spylepumpa, tror jeg, er det bedre? Det er litt lenger mot midten av båten. Da kan jeg bare noen syrefaste skiver som mellomlegg for å få braketten i vater og ned i riktig høyde og så bruke braketten til å skrå den litt nedover. Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 18 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18 timer siden Jeg måtte bare ta en sjefavgjørelse, den måtte på i dag. Jeg burde nok stilt spørsmålet tidligere i uka. Uansett, det ble det punktet, sånn ser det ut bakfra, ferdig vatret opp i forhold til båten (selv om båten sjelden er i vater på sjøen). Jeg satser på at det skal funke Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.