Jump to content

Oppgradering av vår Sealine S37

Paddetorsken

Recommended Posts

Ting tar tid :forvirret: Godt nytt år forresten :klapper: Har putlet med div småting, og mannet meg opp til denne her berømmelige polstringen rundt køya. Men, det er nå gjort. Lugaren i forpiggen er 90% ferdig. I liket med stikklugaren har vi brukt brunt møbelstoff, mørk brun skai og gråbrunt teppe. Måtte jo også klemme inn et broderi i sengegavlen :kul: Mangler bare bittelitt gulvteppe rundt dørene :tommel_opp:

Først bilde fra før renovering:

IMG_9088.jpeg.3f45cef35115f98bb017ae3338ddbf9d.jpegIMG_9083.jpeg.7490703626be7d399a877cfc5f4a0177.jpegIMG_9081.jpeg.f9befe87e7ab7149e2615250b4a7f0e3.jpegIMG_9082.jpeg.8a398eb6fa86c76cf58cf7f45e011560.jpeg
IMG_9085.jpeg.748cb09c006c23b0420e9bd3d01dc37a.jpeg

Har også byttet roret i et litt mer sporty et. Og da er vi igjen inne på et nytt prosjekt. Instrumentpanelet var foliert med karbonfiberfilm. Det er kanskje det styggeste jeg vet om :sjokkert: Så nå er ny folie bestilt. Nå blir det gunmetal børstet folie :klapper:

Så nå vil jeg lakke hele dashbordet (det som er sandfarget) i antrasittgrå. Hva kan og bør jeg bruke? :usikker:IMG_9087.jpeg.252c218c06e00963ba0dbee61cfa68c2.jpeg
Her ser dere faktisk den grusomme karbonfiberen. Alle klokker er godt merket for remontering. Bytter også pærene i grønne ledpærer. Disse er bestilt :tommel_opp:IMG_9086.jpeg.8f931b66bb58261ab129fdcb0584bb5b.jpeg

Fornøyd med rattet da :kul:

venter også på nye dimbare spotter til targaen. Disse bør vel komme en av de nærmeste dagene. Jeg skal naturligvis oppdatere dere på fremgangen med instrumentene :ja:

Ha en strålende kveld :klapper:

IMG_9085.jpeg

Imponerende arbeid dere gjør med båten, kjøpte selv en Viksund 340 høsten 2023. Gjort mye oppgraderinger selv.

Har selv malt deler av dashbordet selv i våres båt, kjøpte noe som heter Nextel Suede Coating som fåes kjøpt hos Vollen Båtservice (Gå inn på nettsidene deres og les om produktet der). Vi er kjempefornøyd med resultatet.

Redigert av BMW X1 (see edit history)
Paddetorsken skrev for 2 timer siden:

Ting tar tid :forvirret: Godt nytt år forresten :klapper: Har putlet med div småting, og mannet meg opp til denne her berømmelige polstringen rundt køya. Men, det er nå gjort. Lugaren i forpiggen er 90% ferdig. I liket med stikklugaren har vi brukt brunt møbelstoff, mørk brun skai og gråbrunt teppe. Måtte jo også klemme inn et broderi i sengegavlen :kul: Mangler bare bittelitt gulvteppe rundt dørene :tommel_opp:

Først bilde fra før renovering:

IMG_9088.jpeg.3f45cef35115f98bb017ae3338ddbf9d.jpegIMG_9083.jpeg.7490703626be7d399a877cfc5f4a0177.jpegIMG_9081.jpeg.f9befe87e7ab7149e2615250b4a7f0e3.jpegIMG_9082.jpeg.8a398eb6fa86c76cf58cf7f45e011560.jpeg
IMG_9085.jpeg.748cb09c006c23b0420e9bd3d01dc37a.jpeg

Har også byttet roret i et litt mer sporty et. Og da er vi igjen inne på et nytt prosjekt. Instrumentpanelet var foliert med karbonfiberfilm. Det er kanskje det styggeste jeg vet om :sjokkert: Så nå er ny folie bestilt. Nå blir det gunmetal børstet folie :klapper:

Så nå vil jeg lakke hele dashbordet (det som er sandfarget) i antrasittgrå. Hva kan og bør jeg bruke? :usikker:IMG_9087.jpeg.252c218c06e00963ba0dbee61cfa68c2.jpeg
Her ser dere faktisk den grusomme karbonfiberen. Alle klokker er godt merket for remontering. Bytter også pærene i grønne ledpærer. Disse er bestilt :tommel_opp:IMG_9086.jpeg.8f931b66bb58261ab129fdcb0584bb5b.jpeg

Fornøyd med rattet da :kul:

venter også på nye dimbare spotter til targaen. Disse bør vel komme en av de nærmeste dagene. Jeg skal naturligvis oppdatere dere på fremgangen med instrumentene :ja:

Ha en strålende kveld :klapper:

IMG_9085.jpeg

Dette det blir bra! Gleder meg til fortsettelsen! 

Lekkert!!👍👍
Der du skal sette inn grønn LED. Er det lys som vil forstyrre nattsynet?

Mvh

Chilli Solbris

Båtlivet gir meg de største gleder!  Og de største sorger!😂
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

IMG_4888.jpeg.b7e00ed14b0392a60283a19e29c7eae4.jpegIMG_4888.jpeg.b7e00ed14b0392a60283a19e29c7eae4.jpegholder på med min s34 nå. Begynner å nærme meg ferdig med dashbordet nå. Litt skittent på bildene, så beklager det. De to panelplatene leverte jeg inn til billakkerer. Lakkert i svart høyglans pianolakk.

dashbordet er rullelakket med nextel dark antrasitt fra vollen.

Det gikk akkurat litt inunderkant av 1 liter, så ett sett med 1 liter holder nok til ditt dashbord.

Den er veldig lett å rulle på, unødvendig å sprøtelakkere, selvom det også går greit.

Jeg demonterte hele dashbordet i min, det gikk overraskende greit. For meg ser det ut som vi har samme patent.

Avfett med aceton, matt ned med ulleduk, avfetting med aceton en gang til, prime med nextel primer, rull på 2 lag vått i vått. Få med ruller fra vollen, og husk å tynner (10%) fra vollen

Støv trenger du ikle bekymre deg nevneverdig for, da nextel er supermatt. Får du en helligdag så er den enkel å flikke på. Under bilde fra da jeg løsnet dashbord, og hvordan det var før.. var forferdelig stygtIMG_4794.jpeg.d0880c66299ba52aeaf77bbc60acf0d2.jpeg

IMG_4871.png

casie skrev for 11 timer siden:

Jeg demonterte hele dashbordet i min, det gikk overraskende greit. For meg ser det ut som vi har samme patent.

Er dette rett og slett bare skrudd fast ute i cockpit? Eller er det skruer fra innsiden bak styringspanel i kabinen? :forvirret:

det ble forresten et meget flott dashbord :ja:

Ikke skrudd fra innsiden. Kun de skruene du ser .. på min var det da 4 under rattet mot dørken, 2 stk på barbord side, og 4 stk på stb side… ingen forran. Ikke limt, kun noen få silikonfuger. Veldig lett å få ut, og veier lite, dog litt uhamselig. Jeg bærte det alene ut i tilhengeren

Chilli Solbris skrev for 13 timer siden:

Er det lys som vil forstyrre nattsynet?

Nei det tror jeg ikke. Det blir i instrumentklokkene :tommel_opp:

casie skrev 3 minutter siden:

Ikke skrudd fra innsiden. Kun de skruene du ser .. på min var det da 4 under rattet mot dørken, 2 stk på barbord side, og 4 stk på stb side… ingen forran. Ikke limt, kun noen få silikonfuger. Veldig lett å få ut, og veier lite, dog litt uhamselig. Jeg bærte det alene ut i tilhengeren

Da bør amatøren få det til. Det jeg gruer med til er alt som må demonteres :undrer:

Paddetorsken skrev 26 minutter siden:

Da bør amatøren få det til. Det jeg gruer med til er alt som må demonteres :undrer:

Du bør ha rødt lys i instrumentklokkene med tanke på nattsyn. Grønt LED-lys vil forstyrre mer enn du tror!

Mvh

Chilli Solbris

Chilli Solbris skrev for 3 timer siden:
Paddetorsken skrev for 3 timer siden:

Du bør ha rødt lys i instrumentklokkene med tanke på nattsyn. Grønt LED-lys vil forstyrre mer enn du tror!

Jomen jeg må bare prøve. Det er kjapt gjort å skifta om til røde igjen :ler:

Paddetorsken skrev 56 minutter siden:

Jomen jeg må bare prøve. Det er kjapt gjort å skifta om til røde igjen :ler:

😁😁😁

Mvh

Chilli Solbris

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...