Chrisa192 Startet 12.Desember.2024 Link til dette innlegget Startet 12.Desember.2024 Hei, er det noen som vet hvor jeg kan kjøpe anoder til denne motoren? Bakken skal ha 1400 kr for de fire anodene jeg trenger. Dlere nettsteder har mye billigere anoder, men jeg er usikker på hvilke som passer. Sitér dette innlegget Link to post
Kweelhouse Svart 12.Desember.2024 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2024 Hei! Er det disse du skal ha? 279 kroner på Telmo.no Sitér dette innlegget Link to post
Chrisa192 Svart 12.Desember.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2024 Takk, ja jeg har sett på Telmo. Det kan ligne, ja. Jeg kommer ikke til anodene akkurat nå, men dette haster ikke, så jeg får se nærmere på det til våren. Legger ved et fryktelig dårlig bilde av den lange anoden under braketten og den ene mutterlignende anoden som er nesten borte. Sitér dette innlegget Link to post
TåT Svart 13.Desember.2024 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2024 Er du sikker på at det holder med fire anoder? På min df90 sitter det fire anoder bare i motorblokka. Disse synes jo ikke, men er ganske viktige å sjekke/bytte. Om man bytter disse, kan det være greit å bytte pakninger i samme slengen. De pakningene har lett for å gå i stykker ved demontering. Jeg tror det er en tråd om dette her inne. Sitér dette innlegget Link to post
Chrisa192 Svart 13.Desember.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2024 Nei, ikke sikker. Må sjekke i håndboka. Båten står litt vanskelig til, må se på det til våren. Sitér dette innlegget Link to post
TåT Svart 13.Desember.2024 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2024 Det ser ut til å være to anoder i blokka på Df 60, om det er samme motor som på videoen. Filmen viser hvor disse er og hvordan de byttes. https://www.youtube.com/watch?v=sD1b0bMjeBk Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 13.Desember.2024 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2024 Jeg handler alltid på Boatparts.no, de har servicepakker med anoder, oljer, filter og så videre. Hvis du ikke vet hva som er byttet på motoren, bør du ta full pakke, med impeller og alt. Her har du settet, det viser at det er tre anoder på motoren. Bedre å ha en for mye og bruke den neste år, hvis det viser seg at det bare er to. Min 140 har fire. https://boatparts.no/suki-servicekit-60a-1-service-kit-til-suzuki-df60a-fra-2010-og-nyere Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.