Jump to content

Slutt for Hydrolift


Worry II

Recommended Posts

Ja dette var utrolig trist! Synes den x27 virka spennende, men etter jeg leste om kantringa, sloknet det litt.  Har sansen for Bård Eker sin design. Håper det går bra med resten av hans virksomhet og at dette ikke påvirker RS båtene og utvikling av ferger og nyttefartøy!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post

Trist, veldig trist...
Så mye kompetanse, markedskunnskap, fagkunnskap og dedikasjon. Har ikke møtt noe i nærheten av det Hydrolift representerer noe sted på planeten.
 

Håper inderlig Hydrolift gjenoppstår.

Håper det nye firmaet endrer på to strategier:

 

1 Ikke undervurder langtidsverdien av å ha en ungdomsmodell, fortjenesten på salg av en liten båt er liten, men en pode som er frelst og påvirker både mor og onkel til å kjøpe hver sin 30foter, da er det verdt det...

 

2 En innstegsmodell for voksne, en enkel lett lekker båt som går godt med moderat motor og som går på enakslet henger. Neste båten Ola kjøper er en 32....

Link to post

Trist dem går bort :( 

Det er ikke mye igjen av båtproduksjon i Norge i dag.

Det er virkelig trist. Kunnskap og erfaring innen båtproduksjon forsvinner.

Nå er det Baltikum det satses men lønninger og kostnader stiger stiger der og hvor flyttes produksjon neste gang ?

Asia ???

 

Link to post

Fint design og bra produkter, men Hydrolift har vel egentlig aldri tjent penger. Minus i regnskapene, hvert år siden oppstart i 2002 unntatt pandemiåret 2021 da "alle" tjente penger. Bård Eker har jo vært tydelig på at han aldri ville flytte produksjon ut av Norge, men resultatet kan vel tyde på at forretningsmodellen ikke var god nok. Uansett trist.

Link to post

Synd at det skal være så vanskelig å produsere båt i Norge. Vi er jo en sjøfartsnasjon med vikingskip, handelsflåten og plastbåtindustrien, sjølyst mm.

 

Før var det mange små produsenter, nærmest produsert i kjeller eller garasje av entusiaster, også halvfabrikater. Nå er det eu pampene som har makten. Landkrabber og byråkrater uten interesse og  peiling på båt har ødelagt mye av gleden.

 

At hydrolift pakket sammen var som forventet. Stygge båter med farlige sjøegenskaper og vanvittige priser.

 

 

Link to post
16 minutes ago, Selco Racing said:

Synd at det skal være så vanskelig å produsere båt i Norge. Vi er jo en sjøfartsnasjon med vikingskip, handelsflåten og plastbåtindustrien, sjølyst mm.

 

Før var det mange små produsenter, nærmest produsert i kjeller eller garasje av entusiaster, også halvfabrikater. Nå er det eu pampene som har makten. Landkrabber og byråkrater uten interesse og  peiling på båt har ødelagt mye av gleden.

 

At hydrolift pakket sammen var som forventet. Stygge båter med farlige sjøegenskaper og vanvittige priser.

 

 

Nå er nok norges lystbåteventyr avslutta for lengst etter gullalderen på 70-80 tallet!  Omhydrolift lager stygge båter lurer jeg på hva du synes er fin båtdesign?

Til info så må ekstreme sportsbåter føres av folk med kunskap om skrogdesign og bruk av kraftig motoriserte båter, samme som i bil og MC verdenen!

 

Hydrolift-P45-Smart-Saver-driving-e1704744861836.jpeg

242266532_4666296343429407_2283015240405753452_n.jpeg

images.jpeg

dd.jpeg

Hydrolift-X-32-DC-Photo-Glenn-Rokeberg_web_1.jpeg

599935-58de0fc6039b08227f42b44ab28dd88b-x-6221070-62536b23c0d8ea8f59b15f9981ece988.jpeg

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Kallethekid skrev for 5 timer siden:

Fint design og bra produkter, men Hydrolift har vel egentlig aldri tjent penger. Minus i regnskapene, hvert år siden oppstart i 2002 unntatt pandemiåret 2021 da "alle" tjente penger. Bård Eker har jo vært tydelig på at han aldri ville flytte produksjon ut av Norge, men resultatet kan vel tyde på at forretningsmodellen ikke var god nok. Uansett trist.

Goldfish bygger fabrikk i Son. De har alltid produsert i Norge og tjent bra med penger. 

Link to post
Stormwatch skrev 4 minutter siden:


Goldfish satser også med 15 foter "ment for barne-og ungdomssegmentet" til kr 375.000. (Ifølge +artikkel i Båtmagasinet)

Fullkomment idiotisk pris på den lille balja. Men nå har vel aldri Goldfish vært like mye båt som det har vært statussymbol. Har aksjemegler Smekk råd til en 30 sport til noen mill, så har han nok noen hundre høvdinger å slenge så Preben får sin båt der han kan knytte Ralph Lauren-pologenseren over pølsevesten...

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...