Jump to content

Slutt for Hydrolift

Worry II

Recommended Posts

@Bitteliten Unnskyld hvis jeg syns det er greit å få valuta for pengene! :fniser: Jeg er ikke akkurat misunnelig, for jeg unner absolutt alle som har tjent penger på lovlig vis alt godt, jeg syns bare at Goldfish og noen merker til, som finske Axopar og nå forsvunne Hydrolift, tar seg vel godt betalt. Men det gjelder jo i minst like stor grad en av drømmebåtene mine, SeaVee.

15 minutes ago, Mastiff said:

@Bitteliten Unnskyld hvis jeg syns det er greit å få valuta for pengene! :fniser: Jeg er ikke akkurat misunnelig, for jeg unner absolutt alle som har tjent penger på lovlig vis alt godt, jeg syns bare at Goldfish og noen merker til, som finske Axopar og nå forsvunne Hydrolift, tar seg vel godt betalt. Men det gjelder jo i minst like stor grad en av drømmebåtene mine, SeaVee.

Nå sporet denne diskusjonen ut av tema! Det vil alltid være marked for dyre båter med det lille ekstra. Ser du nevner Axopar, den er faktisk ikke veldig dyr i forhold til konkurenter. Sjekk prisene på alle norske svenske og finske båter, så ser du at du finner ganske mange dyrere i segmentet.

Men det er alltid sånn at noen vil betale litt mere for å få noe spessielt innen design, eller bruksegenskaper eller luxuriøst staffasje, andre ikke bryr seg om. Det må man på en måte bare akseptere og godta. Hydrolift var et merke som var tiltenkt øvre middelklasse og de som ville ha noe unikt! Nå har jo både Askeladden og Windy sin produksjon i Polen, uten at det går noe veldig utover kvalitet!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Mastiff skrev 1 time siden:

Fullkomment idiotisk pris på den lille balja. Men nå har vel aldri Goldfish vært like mye båt som det har vært statussymbol. Har aksjemegler Smekk råd til en 30 sport til noen mill, så har han nok noen hundre høvdinger å slenge så Preben får sin båt der han kan knytte Ralph Lauren-pologenseren over pølsevesten...

Daaaaaamn, dette må være det innlegget på forumet som lyser mest missunelse av alle innlegg jeg noen gang har sett 

Eika skrev 2 minutter siden:

Daaaaaamn, dette må være det innlegget på forumet som lyser mest missunelse av alle innlegg jeg noen gang har sett 

Du får være her et tiår til, så finner du sikkert noe som overgår det... :ler: Ingen misunnelse, men hoderisting over at man profilerer en "ungdomsbåt" som koster mer enn de fleste voksne betaler for en båt. For min del få de bruke pengene som de vil, det er uansett ikke noe jeg ville hatt i Goldfish. Det blir så vanskelig å plassere teinehaleren ordentlig... 

Worry II skrev On 13.12.2024 at 13.34:

Lå vel litt i kortene, men.. Triste greier :-(

Hydrolift, Bård eker | Hydrolift melder oppbud

Det er ikke første gang Hydrolift går konk da, de har jo aldri levert grønne tall, i tilegg har de mista endel av "gløden" de hadde når Egil ranvig dreiv sjappa. Men noe sier meg at det ikke er siste gang de går konk heller, for det er ett alt for stort merke til at det forsvinner for evig og alltid

They need to go back to the basics, finne tilbake til røttene sine, faktisk lage noe som sjokkerer på en god måte (Hydrolift de siste årene har laget stygge båter VS det de gjorde på 90tallet og tideligt 2000 tallet) også burde de droppe de steppa skrogene sine og satse på noe som faktisk er godt å kjøre for hele familien

@Eika Det er vel en konkurs av typen "Nå kvitter vi oss med gjelden og kjøper opp boet, og så driver vi videre en stund til på samme måten og håper at det går denne gangen". Men det blir litt som de påstår at Einstein sa, definisjonen på galskap er å gjøre det samme om og om igjen og håpe på et annet resultat.

Mastiff skrev 1 minutt siden:

Du får være her et tiår til, så finner du sikkert noe som overgår det... :ler: Ingen misunnelse, men hoderisting over at man profilerer en "ungdomsbåt" som koster mer enn de fleste voksne betaler for en båt. For min del få de bruke pengene som de vil, det er uansett ikke noe jeg ville hatt i Goldfish. Det blir så vanskelig å plassere teinehaleren ordentlig... 

Det begynner vel og nærme seg 20år siden jeg laget min første profil her, så har sett svært mye. 

Ungdomsbåt for folk med tjukk lommebok er ikke det samme som ungdomsbåt for de med tynn lommebok, men damn det er kult at noen faktisk lager skikkeligt dyre og flotte båter for jr. 

Vannskligt og montere teinehaleren skikkeligt ? Kan ikke si det, jeg har jobba i svært mange goldfish'r og skulle fått montert en teinehaler ganske bra uansett hvilke av modellene man velger

Mastiff skrev 13 minutter siden:

@Eika Det er vel en konkurs av typen "Nå kvitter vi oss med gjelden og kjøper opp boet, og så driver vi videre en stund til på samme måten og håper at det går denne gangen". Men det blir litt som de påstår at Einstein sa, definisjonen på galskap er å gjøre det samme om og om igjen og håpe på et annet resultat.

Med så mange rike folk rundt i verden, så er det nok en eller annen som kjøper det opp og satser videre. Hydrolift er ett navn som har vært rangert høyt så lenge jeg kan huske

Bård Eker hadde vel tapt 250mill på 18år, men det er "småpenger" for svært mange andre folk. Eker er god for litt over 100 mill, men det vet vi jo at er "småpenger" for de som har virkelig mye penger. 

Jeg vedder en båtis på at Hydrolift gjenoppstår, kansje ikke før året er omme, kansje ikke i 25, kansje ikke i Norge med norske eiere, men iløpet av 2-3år så tipper jeg det blir produsert Hydrolift igjen 

@Eika Da gir jeg meg, jeg har bare vært  i én, og den virket veldig lite egnet, jeg ser for meg at rekka ville tålt dårlig hundre kilos belastning av havteiner fra 150 meters dyp, men kanskje den er mer solid enn den ser ut til.

Edit: Synkronposting, omtren som synkronsvømming, men uten badedrakten. Jeg har iallfall ikke badedrakt, jeg vet jo ikke hva du har på deg... Men jeg vedder absolutt ikke imot det, jeg tror også det kommer tilbake etter gjeldssanering. Spørsmålet er om de tar en Windy og overfører produksjonen til Polen. Alubåten min er, i likhet med veldig mye annet, laget der, og det er absolutt ikke dårlig kvalitet på det som kommer derfra lenger.

Bitteliten skrev for 3 timer siden:

Goldfish bygger fabrikk i Son. De har alltid produsert i Norge og tjent bra med penger. 

Mente ikke at det var umulig å lage båter i Norge å selge med fortjeneste, er selv veldig fan av Goldfish. Dessverre er min oppfatning er at Hydrollift lenge har hatt for dårlig kontroll på kostnadene. Bård Eker har jo tjent mye penger i sine andre selskaper og hatt mulighet å subsidiere Hydolift, fordi han brenner for dette. Mange har spurt seg hvor lenge han var villig til å bruke penger for å støtte opp under Hydrolift.

Eika skrev for 2 timer siden:

Jeg ser du ved flere anledninger forklarer andres manglende entusiasme for store/dyre/raske båter som sjalusi eller misunnelse. Er det utenfor din fatteevne at ikke alle deler din lidenskap for raske båter og faktisk ikke kan tenke seg en Hydrolift, Goldfish eller lignende?

Lazyjack skrev 20 minutter siden:

Jeg ser du flere ganger forklarer andres manglende entusiasme for store/dyre/raske båter som sjalusi eller misunnelse. Er det så vanskelig å forestille seg at ikke alle deler din lidenskap for raske båter og faktisk ikke kan tenke seg en Hydrolift, Goldfish eller lignende?

Når man begynner og snakke dritt om dyre båter, kids og sier at de knyter Ralph lauren pologenseren på utsia vesten, så lyser det missunelse eller bare forakt for de som har en litt feitere lommebok enn man selv har. 

Jeg vet godt at folk har forskjellig smak på båtene, jeg har selv fått svært mye pepper for og like raske båter, folk har sendt meg pm's og klaga på at jeg liker båter som gjør mer enn 30knop og at de selv hadde båt som gjorde 30knop på 80tallet og at dette var alt for fort for demmes smak og derfor burde ikke jeg heller like det. Får man sånt slengt opp i trynet så får man gå hardt tilbake :) men les innlegget under og si at det ikke stinker sjalusi over kidsa som får dyrere båter enn innleggs forfatter

Mastiff skrev for 4 timer siden:

Fullkomment idiotisk pris på den lille balja. Men nå har vel aldri Goldfish vært like mye båt som det har vært statussymbol. Har aksjemegler Smekk råd til en 30 sport til noen mill, så har han nok noen hundre høvdinger å slenge så Preben får sin båt der han kan knytte Ralph Lauren-pologenseren over pølsevesten...

Eika skrev for 16 timer siden:

Handler vel mer om at produsentene har mistet kontakt med virkeligheten om de tror båt til 375000 er det rette å satse på i barne-og ungdomssegmentet.
Journalisten hos Båtmagasinet trenger også en realitetsorientering.

18 minutes ago, Stormwatch said:

Handler vel mer om at produsentene har mistet kontakt med virkeligheten om de tror båt til 375000 er det rette å satse på i barne-og ungdomssegmentet.

BM har jeg slutta å abbonere på for ca 10 år siden!  

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Stormwatch skrev for 4 timer siden:

Det var da også det jeg siktet til, mer forsøk på ironi/spydigheter overfor en komplett idiotpris på en "ungdomsbåt". Jeg har båt, motorsykkel, bil og hytte som passer perfekt for meg, så jeg trenger ikke misunne noen. :fniser:

Eika skrev 9 minutter siden:

Hvorfor selge noe billigt når man har merkenavnet og muligheten til og selge noe dyrt og tjene godt ? 

Hvem av dere hadde solgt båten for 100k hvis dere kunne fått 3-400k ? 

Det gjenstår å se hvor mye Goldfish selger av den "ungdomsbåten", hvis det fremdeles (igjen?) er den du mener.

17 minutes ago, hanto1 said:

Får håpe merket gjenoppstår med produksjon i Norge, mener båtbyggeere burde fått bedre rammevilkår for lokal produksjon. Norske båters kvalitet og design er jo anerkjent langt utefor  landegrensene.

Ja men slik det er nå er det lureste å produsere i Polen med norsk kvalitetskontroll.  Jeg kunne fått en båt som var 2-300000 billigere om jeg kjøpte et fransk merke, men ville kjøpe nordisk båt! samt jeg synes nordisk har finere design og bedre planløsning og detaljnivå. Ideelt sett skulle det være bra å kunne produsert norsk i norge ja!  for ikke volumproduksjon tror jeg det blir veldig vanskelig med dagens politikere!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...