hanto1 Svart 16.Desember.2024 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2024 Får håpe man snart kan dra tradisjonshåndtverk og kystkultur kortet. Sitér dette innlegget Link to post
Captain A Svart 16.Desember.2024 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2024 Selger det da Hanto1 Til og med Viknes må ha ny båt salg for og overleve Ser jo til og meg Saga kommer jo med friske nybåt programmer (355) Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 16.Desember.2024 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2024 Slik næringslivet ( herunder båtbyggere) beskattes skal det godt gjøres å bygge seg opp & tjene penger. Hele bransjen er nærmest utradert (mye) grunnet offentlig grådighet og feilslått politikk. Man fikk jo tilskudd for å pakke sammen sakene her hjemme og starte opp i utlandet. Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 16.Desember.2024 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2024 hanto1 skrev 1 time siden: Hele bransjen er nærmest utradert (mye) grunnet offentlig grådighet og feilslått politikk. Man fikk jo tilskudd for å pakke sammen sakene her hjemme og starte opp i utlandet. Av ren nysgjerrighet må jeg spørre: hvilke(n) tilskuddsordninger(er) sikter du til her? Høres jo pussig ut, hva var bakgrunnen for en slik ordning? Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 16.Desember.2024 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2024 Trist at Hydrolift forsvinner. Men når sant skal sies, så er det vel fortsatt for mange båtprodusenter i Norge. Utviklingskostnadene for en ny bår-modell er store. Hvis resultatet at en bare produserer 20-30 enheter i året, så er det vanskelig å holde effektiviteten oppe. Hadde bare de norske produsentene greid å samarbeide litt mer. Så kunne de gjort det de er gode på, så kunne kanskje verftet i nabofjorden gjort noe annet. Mener Bavaria hevder at hvis de ikke produserer 200-300 enheter av en model, så stenges den produksjonslinjen. Samtidig så ønsker jo kundene en moderne båt, når sparepengene skal brukes. Historisk sett så har vel norske båtprodusenter vist liten, eller ingen, evne til å samarbeide. Skal en produsent drive design, testing, utvikling, for så å sette opp en effektiv produksjonslinje, i tillegg ha et bra salg, service, og markedsføringsavdelingså trengs det volum. Det er vel design og inovativitet som er styrken til Bård Eker. Antar at hans talent gir han masse oppdrag også i fremtiden, ikke sikkert han trenger en båtfabrikk, men det hadde jo vert fint. Håper det er en kundegruppe for det påkostede. Hvis de bare kan få til å lage raske, unike, og i tillegg sikre, så de ikke velter.. Sitér dette innlegget Link to post
oberst1 Svart 16.Desember.2024 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2024 Trist, men heldigvis består Eker Performance (i hvert fall enn så lenge). En ting er dyre fritidsbåter, men det var nok næringsdelen som tippet lasset. For de som så dette komme er jeg redd det blir flere som dukker under Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 16.Desember.2024 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2024 Sørlandet2 skrev for 4 timer siden: Historisk sett så har vel norske båtprodusenter vist liten, eller ingen, evne til å samarbeide. Så når 3 store båtprodusenter samarbeider om skrog og bygger hver sin overdel, så er det "ingen evne til å samarbeide" ????? Beklager å si dette så nært jul men.... Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 17.Desember.2024 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2024 dieselfan skrev for 7 timer siden: Så når 3 store båtprodusenter samarbeider om skrog og bygger hver sin overdel, så er det "ingen evne til å samarbeide" ????? Beklager å si dette så nært jul men.... Beklager, jeg tok nok feil her. Hvilken modell tenker du på? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.