Jump to content

Beste automatiske lensepumpe for båter 30-40 fot

Jan-Even

Recommended Posts

Hei, 

Jeg har lest og søkt etter automatiske lensepumper og div men finner ikke noe av nyere dato som tar for seg de beste automatiske (nivå bryter innebygget) lense pumper for båter fra 30 til 40 fot.

Tanken er ikke at pumpen skal lense en båt som er gått på land med hull i skrog, ,men lett lekkasje av slanger eller vann intrenging fra regn.

Båten jeg har er en Skilsø 33FB. 

Når jeg mener beste så tenker jeg da på at automatikken er god mtp start stopp ved vann rundt pumpen og at pumpen suger ut mest muligt før den stopper så en slipper 3-4 cm med vann i båten. 

Noen som har erfaringer de kan/vil dele ? 

:)  

Redigert av Jan-Even
Mer informsjon (see edit history)

Hva mener du med beste?  kvalitet, mengde l/m   selv har jeg en helt vanlig flotørpumpe for lystbåt. men er ikke noe vann i skutebunn.

Tenker du en pumpe som har kapasitet ved vannintregning/grunnstøting?

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

De fleste vanlige pumpemerker har greie flotørpumper til grei pris. Det som avgjør om det blir stående vann i dørken er jo utformingen. de fleste festes rett i dørken.  om du sier hvilken båt du har er det sikkert andre her på forumet som har samme båt og pumpe de har erfaring med

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Jeg har god erfaring med denne nivåbryteren. Den kan plasseres veldig nær skroget hvis den vendes opp-ned. Jeg overvåker og kan styre den med en Shelly Plus 1 /Shelly Plus Addon. Så jeg får en melding på telefonen hver gang lensepumpen starter og stopper. Jeg får også batterispenning. En tilkoblet DHT22 gir temperatur og luftfuktighet.

Er så langt fornøyd med Rule LoPro 900S.

Man kan velge to forskjellige høyder på sensor  eller start automatisk hvert 2,5 minutt.

Den er også smal slik at den kan plasseres heilt ned i kjølen.

Har festet den på ein stang slik at den er lett å ta opp og rense om nødvendig.

Track_f16f52cd-05fc-431f-8286-3e60d4acd681.jpg.f75d392e57c6b5c13e76cb418b4103b8.jpg

bellen skrev for 21 timer siden:

Jeg monterte en Whale supersub i min 36 fots sjark for å få det litt tørrere under motoren.

Material av Polypropylen, ABS, Acetal, rustfritt stål og membranen er av nitrile. Silen er designet slik at den gir minimalt vann nivå på 10 mm. 

Hadde en slik selv på Balticen. synes den var bra og tok lengre ned enn de andre. Så ganske grei den.

bellen skrev On 19.12.2024 at 20.06:

Jeg monterte en Whale supersub i min 36 fots sjark for å få det litt tørrere under motoren. Denne har elektronisk feltsensor som registrerer om det kommer vann rundt "sensorhodet". Har fungert upåklagelig i snart ett år nå.

Har også hatt en slik ombord i bortimot 10 år. Har fungert prikkfritt. Men så er det vanligvis tørt i motorrommet. 

Ikke noe start for å sjekke vannstand slik som enkelte andre pumper. Men trekker noen mA strøm i standby som lensevakt. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...