_Bliss_ Startet 30.Desember.2024 Link til dette innlegget Startet 30.Desember.2024 Skal montere kuleventiler på denne doble filterholderen. Er det noen som vet om det er overganger som står i filterholder her? I info jeg finner om filter skal det være m18x1,5mm gjenger. Det ser ut til at det er m14x1,5mm. De sitter godt, skeptisk til å ta for mye i. Kuleventiler er i tommer, så jeg skulle hatt overgang fra m14 eller m18 til tommer(bsp). Noen som vet hvem som har dette? Har faktisk gjort det samme en gang tidligere på identisk filter, men husker ikke hvordan jeg løste det da Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 31.Desember.2024 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2024 Jeg hadde samme problemet en gang i verden. Fikk løst det hos Hydroscand i Moss. Hyraulikkfittings over til rørfittings, noe i den duren. Mange år siden, husker ikke detaljer. Sitér dette innlegget Link to post
_Bliss_ Svart 31.Desember.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2024 Du er nok inne på noe der ja👍 Sitér dette innlegget Link to post
_Bliss_ Svart 23 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23 timer siden fikk tak i ansatsnippler med m14x1,5 - 3/8" bsp. dog kun i stål. nippel har kun 6mm inv. hull. kan bores opp til ca 8mm. hvor liten inv. dimensjon kan man ha på en 88hk dieselmotor? slanger er vel inv. 8mm? Det blir da blanding av stål, aluminium og messing. For bruk til diesel, montert i ett forholdsvis tør motorrom, er det noen risiko ift korrosjon? har også en trykkfjær/ kompresjonsfjær som jeg skulle skiftet i filterholder. denne er ca 3,5mm i diamteter. Leverandør leverer ikke som reservedel. Noen forslag til hvor dette kan skaffes? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 23 timer siden Link til dette innlegget Svart 23 timer siden 1) Det kommer an på hvor mye diesel motoren skal pumpe tilbake til tanken. 8 mm burde være nok. 2) Blanding av materialer uproblematisk så lenge det ikke er elektrolytt. 3) Vet ikke, men kan vel googles. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.