Jump to content

5G antenne på targa. Hva er bra greier?

Swingswong

Recommended Posts

Er enig i at den enkleste løsningen for motorbåter er router montert uten eksterne antenner.  Dette skyldes jo designet på antenneplugger med  tap i både plugger og kabler. For seilbåter eller større motorbåt er nok det beste ekstern antenne i masten. Høyden og lengden på antennen er vesentlig for rekkevidden. 

Med tanke på resetknapp, så kan man jo lodde seg inn direkte på routeren og fjernstyre denne., via ett relé ved routeren.  En nettverkskabel har jo ingen tap fra mast og ned.

Har en tilsvarende løsning jeg også, men hos Locomarine kalles den «Booster» litt cool at man selv kan justere sende effekten. Må bare holde seg innen for lokale lands regler. Tenker de færreste har noen forhold til reglene. Kjører vel på maks der nettet er dårlig

Skrev i ett tidligere innlegg i tråden at jeg alltid hadde dekning. Dette er jo helt feil. Har selvfølgelig ligget bak høye berg der base stasjonen har vært blokkert  for meg. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...