Jump to content

Drenering av fotbrønn på Seadoo spark vannscooter

Swingswong

Recommended Posts

Jeg skal ha en Seadoo spark på plattformen til sommeren og er litt bekymret for vann i fotbrønn.

Er usikker på hvor mye vann en spark rommer, men jeg har sett Seadoo gti kan romme opptil 50 liter i hver brønn.

100kg ekstra i hekken vil jeg ikke ha om man skule komme ut i mye sjø.

Har noen montert drenering av fotbrønn eller har noen tanker om det?

Ønsker i utgangspuntet ikke pumpe, men selvdrenering.

I rom sjø og store bølger i hekken, hadde jeg vært mer bekymret for innfestningen til vannscooteren. Har kjørt forskjellige Sea Doo, men tenkte ikke noe over at det var noe særlig vann i fotbrettene.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Skal forsterke festet med å sette støttestag opp til daviteren fra akterspeilet. Jeg har lagt gummi på daviteren så tipper den blir liggende ganske rolig. Har hatt alujolle liggende bak med feste foran og bak, samt over som holder den nede. Tror det skal gå greit om jeg bruker samme metode på scooteren. 
Vannet blir jo borte når man kjører scooteren, men om du ser de som ligger på madrasser rundtomkring er fotbrønnene ofte fulle av vann. 

Yamaha tror jeg har ett system der det går slanger ut bak, men er ikke helt sikker på om det er originalt.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...