-morten- Startet 6.Januar Link til dette innlegget Startet 6.Januar Bryter med LED og symbolark Jeg har en Askeladden med en god del brytere uten lys i. når det er skumt og mørkt er det vanskelig å finne riktig bryter. Er det bare å bytte ut med en slik, eller krever det ekstra opplegg med mere strøm osv? skulle gjerne hatt brytere med lys i når tenninga skrues på Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Gullfisk Svart 6.Januar Link til dette innlegget Svart 6.Januar Hos meg er det lys i Carlingswitchene. I utgangspunktet var det lys i de når de var på, men jeg koblet om på noen av de som er til lys. Da er det lys når de er av også og lette og finne. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 6.Januar Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Januar 8 minutes ago, Gullfisk said: Hos meg er det lys i Carlingswitchene. I utgangspunktet var det lys i de når de var på, men jeg koblet om på noen av de som er til lys. Da er det lys når de er av også og lette og finne. Var det jeg mente, de jeg har nå har ikke lys hverken av eller på Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Gullfisk Svart 6.Januar Link til dette innlegget Svart 6.Januar Kanskje de ikke er koblet til. De har egen minus til lyset, og så tror jeg plussen går fra tilkoblet tilførsel. Mener jeg bare byttet om inn og ut av bryter etter husken. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 6.Januar Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Januar 1 hour ago, Gullfisk said: Kanskje de ikke er koblet til. De har egen minus til lyset, og så tror jeg plussen går fra tilkoblet tilførsel. Mener jeg bare byttet om inn og ut av bryter etter husken. tviler på det. er vel enkleste sort brytere Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Swingswong Svart 6.Januar Link til dette innlegget Svart 6.Januar De klistrelappene ser du kun i dagslys. Har sånne brytere og jeg skal bytte de ut når jeg får tid og ånden over meg. Om du skal ha denne typen ville jeg valgt deksel med symbol. Om du vil ha det litt ekstra fancy kan du redusere spenningen til dioden med en høy motstand og legge en link fra utgangen på bryteren utenom motstanden slik at bryteren lyser sterkere når den er aktivert. https://www.marineshop.no/carling/143464/carling-sort-hette-med-anker-symbol-hette-for-carling-bryter-gjennomlysbar?gad_source=1&gbraid=0AAAAAD9asq3ahq84VW6qtPT5ma2PN_KHj Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 6.Januar Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Januar 8 minutes ago, Swingswong said: De klistrelappene ser du kun i dagslys. Har sånne brytere og jeg skal bytte de ut når jeg får tid og ånden over meg. Om du skal ha denne typen ville jeg valgt deksel med symbol. Om du vil ha det litt ekstra fancy kan du redusere spenningen til dioden med en høy motstand og legge en link fra utgangen på bryteren utenom motstanden slik at bryteren lyser sterkere når den er aktivert. https://www.marineshop.no/carling/143464/carling-sort-hette-med-anker-symbol-hette-for-carling-bryter-gjennomlysbar?gad_source=1&gbraid=0AAAAAD9asq3ahq84VW6qtPT5ma2PN_KHj Er sånne knapper jeg har, men det er ikke det jeg spør om! Kan jeg bar bytte ut bryterne med en sånn jeg linket til? Skjønner ikke helt hvorfor Askeladden ikke har montert brytere med lys!! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Swingswong Svart 6.Januar Link til dette innlegget Svart 6.Januar Du linket til en 3pol bryter. Mulig det er det du trenger, men de fleste jeg har sett har en eller to poler. Om det er sånn du har i dag, så trenger ikke hele bryteren. Bare underdelen med led. De har den også på samme butikk, så kan du bruke vippene du har i dag. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 6.Januar Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Januar 22 minutes ago, Swingswong said: Du linket til en 3pol bryter. Mulig det er det du trenger, men de fleste jeg har sett har en eller to poler. Om det er sånn du har i dag, så trenger ikke hele bryteren. Bare underdelen med led. De har den også på samme butikk, så kan du bruke vippene du har i dag. Får prøve å skru ut en, men sansynligvis er det billigste sort uten led Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Ingper Svart 7.Januar Link til dette innlegget Svart 7.Januar Tror inte den du länkar till på Watski är en "äkta" Carling, utan en billigare kopia. Dessa kopior har ofta knappar som inte passar på en "riktig" Carlingunderdel och i vissa fall går knappen inte ens att ta bort och byta ut. Värt att tänka på om du vill byta ut och behålla dina överdelar/knappar. Sitér dette innlegget Ingemar E. NB Forum Link to post
Escaro Svart 7.Januar Link til dette innlegget Svart 7.Januar Koblingskjema for Carlingswitch: Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 8.Januar Link til dette innlegget Svart 8.Januar -morten- skrev On 6.1.2025 at 13.04: Er sånne knapper jeg har, men det er ikke det jeg spør om! Kan jeg bar bytte ut bryterne med en sånn jeg linket til? Svaret er: Ja. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.