925Riviera Startet 12.Januar Link til dette innlegget Startet 12.Januar Noen som har brukt baatkalesje.com til og lage ny kalesje, erfaringer,passform Ble du fornøyd Jeg skal ha ny kalesje og en del og velge i Sitér dette innlegget Link to post
Hekri Svart 12.Januar Link til dette innlegget Svart 12.Januar Forslag; vi bruker Nams Båtkalesjer på Vallø. Hun som driver heter Thi. Flinke folk og god kvalitet. Upåklagelig service. Ellers har du Thoresen som etter vår erfaring er noe dyrere, uten at jeg har noe grunnlag for å mene noe om kvalitet. Bare som forslag. Finnes sikkert mange andre flinke kalesjemakere i distriktet. Sitér dette innlegget Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Link to post
925Riviera Svart 14.Januar Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Januar Ja vet om alle de men lurer på om noen har fått laget kalesje hos Baatkalesje.com hvordan den ble og passform Sitér dette innlegget Link to post
Steihy Svart 14.Januar Link til dette innlegget Svart 14.Januar Er du sikker på at de syr nye kalesjer? Jeg forstår hjemmesida som at de selger materialer og utstyr, samt utfører reparasjoner. Sitér dette innlegget Jeg vil bo i sjøbod og gå i gubbdagis. Link to post
925Riviera Svart 14.Januar Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Januar Ja han gjør det har pratet med han, han drar ned og måler lager ikke på mal Sitér dette innlegget Link to post
Steihy Svart 15.Januar Link til dette innlegget Svart 15.Januar Du fikk ikke respons her, sikker tilfeldig. Da ville jeg bedt om referanser og/eller bilder av ting han har laget. Det er mange gode som syr på mål. Sitér dette innlegget Jeg vil bo i sjøbod og gå i gubbdagis. Link to post
mawilu Svart 15.Januar Link til dette innlegget Svart 15.Januar Det er neppe tilfeldig at TS ikke har fått flere svar,i tillegg til de som allerede er nevnt i distriktet er det en flink en på Mågerø marina og Røed i stokke som begge har holdt på i mange år .Jeg har igjennom årene brukt samtlige av de i distriktet men den som TS etterspurte har jeg aldri vært klar over enten helt nystartet eller byttet navn.Lurer på hvorfor Ts ikke vurderer orginal etter mal nummer de pleier å passe perfekt og rimeligere enn hos systuene Sitér dette innlegget Link to post
925Riviera Svart Torsdag 18:27 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Torsdag 18:27 Jeg har fått pris fra en på 43000 kr En på 37000 kr en på 34000 kr Han jeg lurte på om noen hadde brukt skulle ha 25000 kr Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart Torsdag 22:43 Link til dette innlegget Svart Torsdag 22:43 Jeg har bestilt ny sprayhood till min 27 foter fra Nams. Han som syr for dem kom til båten min med duken, klippet til og gjorde alt ferdig med knappenåler. Alt var stramt og fint og så veldig bra ut. Da gjenstår det bare for dem å sy sømmene, montere vinduer og sette på diverse festegreier og forsterkninger. Får den levert når våren kommer. 12.500 med alt, inklusive glidelås mot eksisterende cockpitkalesje. Det synes jeg er rimelig. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart Fredag 06:15 Link til dette innlegget Svart Fredag 06:15 Pris er jo og avhengi av hvilken type stoff som brukes, hvilke vindu og oppdelinger osv. Ville valgt kvalitet og passform forran pris om jeg skulle eid båten f.eks 10 år frem i tid Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Tom Rør Svart Fredag 06:28 Link til dette innlegget Svart Fredag 06:28 925Riviera skrev for 11 timer siden: Jeg har fått pris fra en på 43000 kr En på 37000 kr en på 34000 kr Han jeg lurte på om noen hadde brukt skulle ha 25000 kr Jeg brukte en i Tønsberg for flere år siden, og de var vesentlig dyrere enn de andre jeg sjekket med. I min enfoldighet trodde jeg at pris og kvalitet hang sammen, men der tok jeg grundig feil. De boret hull til skinner i hytt og pine, og til og med der tau fra kryssholt satt de en skinne. I tillegg var jobben med selve kalesjen helt forferdelig dårlig utført, med glemte sømmer og dårlig passform. Det endte med at jeg kansellerte jobben. Det kostet meg 11000; i gelcoatreparasjoner, samt søvnløse netter, og en helsikes irritasjon. Så pris og kvalitet behøver ikke alltid å henge sammen. Gode referanser er vel så viktig. Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart Fredag 06:49 Link til dette innlegget Svart Fredag 06:49 Pris orginalt fra Hansen Protection gir på nettsøk en pris på 25800 til Riviera 925 hvorfor ikke kontakte dem? Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart Fredag 07:01 Link til dette innlegget Svart Fredag 07:01 12 hours ago, 925Riviera said: Jeg har fått pris fra en på 43000 kr En på 37000 kr en på 34000 kr Han jeg lurte på om noen hadde brukt skulle ha 25000 kr 10 minutes ago, mawilu said: Pris orginalt fra Hansen Protection gir på nettsøk en pris på 25800 til Riviera 925 hvorfor ikke kontakte dem? Rekner med de som har maler er billigere, om du ikke ønsker annerledes layout. På forrige båt kjøpte jeg HH kalesje i 2011. typen med to lag og var veldig fornøyd. Ble renset i 22 og fikk oppfrisket sømmer. ser nesten like fin ut i dag. Lagret inne på vinteren. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
925Riviera Svart Fredag 19:24 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Fredag 19:24 12 hours ago, mawilu said: Pris orginalt fra Hansen Protection gir på nettsøk en pris på 25800 til Riviera 925 hvorfor ikke kontakte dem? Jeg har pratet med de da fikk jeg komplett med og fly til 32000 da må jeg slå alle hull selv Sitér dette innlegget Link to post
925Riviera Svart Fredag 19:27 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Fredag 19:27 Har på som jeg spørr om her bruker samme stoff som Nam og flere andre Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart Fredag 22:05 Link til dette innlegget Svart Fredag 22:05 Kjøpte ny fra HP i 2024 til siste båten etter mal nummer alle hullene passet veldig fornøyd med den.Forrige baten sydde Nan på vallø kjørte båten inn to turer fornøyd med den også.prisen jeg fant på nettet til 925 med fly er uten trekk til fly. Legg gjerne ut erfaring med han på Sem hvis du velger den. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart Mandag 00:09 Link til dette innlegget Svart Mandag 00:09 Sist jeg kjøpte kalesje til båten så brukte jeg Arvid Thoresen Båtkalesjer i Ollebukta ,Tønsberg Det ble veldig bra. Meget god passform og fikk lagt til ett par smarte løsninger som han kom opp med. Så de er absolutt med i vurderingen om jeg får ett liknende behov i fremtiden. Har også brukt Per O Meier på vear utenfor Tønsberg til nye sømmer og vask/imprenering av enn annen kalesje. Topp resultat og service på den jobben også. Har også byttet vinduer på en kalesje oss han som driver på Møgerø. Ble skikkelig bra det også. Virker som det er endel dyktige fagfolk her i distriktet Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart Mandag 06:27 Link til dette innlegget Svart Mandag 06:27 pipe skrev for 6 timer siden: Sist jeg kjøpte kalesje til båten så brukte jeg Arvid Thoresen Båtkalesjer i Ollebukta ,Tønsberg Det ble veldig bra. Meget god passform og fikk lagt til ett par smarte løsninger som han kom opp med. Så de er absolutt med i vurderingen om jeg får ett liknende behov i fremtiden. Har også brukt Per O Meier på vear utenfor Tønsberg til nye sømmer og vask/imprenering av enn annen kalesje. Topp resultat og service på den jobben også. Har også byttet vinduer på en kalesje oss han som driver på Møgerø. Ble skikkelig bra det også. Virker som det er endel dyktige fagfolk her i distriktet Vi forsøkte Thoresen, og det skjer ikke igjen Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart Mandag 08:36 Link til dette innlegget Svart Mandag 08:36 Tom Rør skrev for 2 timer siden: Vi forsøkte Thoresen, og det skjer ikke igjen Samme her, riktignok et par tiår siden. Sitér dette innlegget Link to post
Ms Fortuna Svart Mandag 09:11 Link til dette innlegget Svart Mandag 09:11 Samme her forrige sesong, forhåndsavtalt pris kunne man bare se bort fra når jobben var gjort. Som heller ikke var mye å skryte av. Styr unna Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart Mandag 19:19 Link til dette innlegget Svart Mandag 19:19 Det er den eneste av de i distriktet jeg anbefaler aldri å bruke ,sist var prisen nesten dobbelt av avtalt , heldigvis var det på mail etter mye krangling gikk det i orden.Tydligvis mange som har samme erfaring. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart Mandag 22:05 Link til dette innlegget Svart Mandag 22:05 925Riviera skrev On 17.1.2025 at 20.27: Har på som jeg spørr om her bruker samme stoff som Nam og flere andre Hva betyr det? Sitér dette innlegget Link to post
925Riviera Svart 16 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16 timer siden 21 hours ago, Lazyjack said: Hva betyr det? Tror han brukte en som heter Tradtex eller Sunbrella plus Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 16 timer siden Link til dette innlegget Svart 16 timer siden Tom Rør skrev On 20.1.2025 at 7.27: Vi forsøkte Thoresen, og det skjer ikke igjen Har hørt det samme selv skal jeg innrømme men min erfaring er att alt sto til en sekser på terningen inkludert prisen. Men er vel kanskje normalt att man har forskjellige erfaringer alt etter hvilken ansatt som gjør jobben? Men enig att det er firmaet sitt ansvar å ha en god produksjon uansett. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 14 timer siden Link til dette innlegget Svart 14 timer siden pipe skrev for 2 timer siden: Har hørt det samme selv skal jeg innrømme men min erfaring er att alt sto til en sekser på terningen inkludert prisen. Men er vel kanskje normalt att man har forskjellige erfaringer alt etter hvilken ansatt som gjør jobben? Men enig att det er firmaet sitt ansvar å ha en god produksjon uansett. Jeg spurte, og han sto på at han selv hadde gjort jobben. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.