Jump to content

Erfaringer med kalesjemaker Tønsberg

925Riviera

Recommended Posts

Forslag; vi bruker Nams Båtkalesjer på Vallø. Hun som driver heter Thi. Flinke folk og god kvalitet. Upåklagelig service. 

Ellers har du Thoresen som etter vår erfaring er noe dyrere, uten at jeg har noe grunnlag for å mene noe om kvalitet. 

Bare som forslag. Finnes sikkert mange andre flinke kalesjemakere i distriktet. 

Norwegian Homefleet - Ships starting with C    Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt....  men har gjort mye annet også...

Det er neppe tilfeldig at TS ikke har fått flere svar,i tillegg til de som allerede er nevnt i distriktet er det en flink en på Mågerø marina og Røed i stokke som begge har holdt på i mange år .Jeg har igjennom årene brukt samtlige av de i distriktet men den som TS etterspurte har jeg aldri vært klar over enten helt nystartet eller byttet navn.Lurer på hvorfor Ts ikke vurderer orginal etter mal nummer de pleier å passe perfekt og rimeligere enn hos systuene

Jeg har bestilt ny sprayhood till min 27 foter fra Nams. Han som syr for dem kom til båten min med duken, klippet til og gjorde alt ferdig med knappenåler. Alt var stramt og fint og så veldig bra ut. Da gjenstår det bare for dem å sy sømmene, montere vinduer og sette på diverse festegreier og forsterkninger. Får den levert når våren kommer. 12.500 med alt, inklusive glidelås mot eksisterende cockpitkalesje. Det synes jeg er rimelig.

925Riviera skrev for 11 timer siden:

Jeg har fått pris fra en på 43000 kr 

En på 37000 kr en på 34000 kr

Han jeg lurte på om noen hadde brukt skulle ha 25000 kr

Jeg brukte en i Tønsberg for flere år siden, og de var vesentlig dyrere enn de andre jeg sjekket med. I min enfoldighet trodde jeg at pris og kvalitet hang sammen, men der tok jeg grundig feil.

De boret hull til skinner i hytt og pine, og til og med der tau fra kryssholt satt de en skinne. I tillegg var jobben med selve kalesjen helt forferdelig dårlig utført, med glemte sømmer og dårlig passform. Det endte med at jeg kansellerte jobben. Det kostet meg 11000; i gelcoatreparasjoner, samt søvnløse netter, og en helsikes irritasjon. Så pris og kvalitet behøver ikke alltid å henge sammen. Gode referanser er vel så viktig.

12 hours ago, 925Riviera said:

Jeg har fått pris fra en på 43000 kr 

En på 37000 kr en på 34000 kr

Han jeg lurte på om noen hadde brukt skulle ha 25000 kr

10 minutes ago, mawilu said:

Pris orginalt fra Hansen Protection gir på nettsøk en pris på 25800 til Riviera 925 hvorfor ikke kontakte dem?

Rekner med de som har maler er billigere, om du ikke ønsker annerledes layout.   På forrige båt kjøpte jeg HH kalesje i 2011. typen med to lag og var veldig fornøyd. Ble renset i 22 og fikk oppfrisket sømmer. ser nesten like fin ut i dag.  Lagret inne på vinteren.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Sist jeg kjøpte kalesje til båten så brukte jeg Arvid Thoresen Båtkalesjer i Ollebukta ,Tønsberg
Det ble veldig bra.

Meget god passform og fikk lagt til ett par smarte løsninger som han kom opp med.
Så de er absolutt med i vurderingen om jeg får ett liknende behov i fremtiden.
Har også brukt Per O Meier på vear utenfor Tønsberg til nye sømmer og vask/imprenering av enn annen kalesje.
Topp resultat og service på den jobben også.
Har også byttet vinduer på en kalesje oss han som driver på Møgerø.
Ble skikkelig bra det også.
Virker som det er endel dyktige fagfolk her i distriktet 

pipe skrev for 6 timer siden:

Sist jeg kjøpte kalesje til båten så brukte jeg Arvid Thoresen Båtkalesjer i Ollebukta ,Tønsberg
Det ble veldig bra.

Meget god passform og fikk lagt til ett par smarte løsninger som han kom opp med.
Så de er absolutt med i vurderingen om jeg får ett liknende behov i fremtiden.
Har også brukt Per O Meier på vear utenfor Tønsberg til nye sømmer og vask/imprenering av enn annen kalesje.
Topp resultat og service på den jobben også.
Har også byttet vinduer på en kalesje oss han som driver på Møgerø.
Ble skikkelig bra det også.
Virker som det er endel dyktige fagfolk her i distriktet 

Vi forsøkte Thoresen, og det skjer ikke igjen

Tom Rør skrev On 20.1.2025 at 7.27:

Vi forsøkte Thoresen, og det skjer ikke igjen

Har hørt det samme selv skal jeg innrømme men min erfaring er att alt sto til en sekser på terningen inkludert prisen.
Men er vel kanskje normalt att man har forskjellige erfaringer alt etter hvilken ansatt som gjør jobben?
Men enig att det er firmaet sitt ansvar å ha en god produksjon uansett.

pipe skrev for 2 timer siden:

Har hørt det samme selv skal jeg innrømme men min erfaring er att alt sto til en sekser på terningen inkludert prisen.
Men er vel kanskje normalt att man har forskjellige erfaringer alt etter hvilken ansatt som gjør jobben?
Men enig att det er firmaet sitt ansvar å ha en god produksjon uansett.

Jeg spurte, og han sto på at han selv hadde gjort jobben.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...