fannefjord 2 Startet 14.Januar Link til dette innlegget Startet 14.Januar de er jo laga i LH og RH utgaver til dobbel installasjon , blei feil i forhold til propell Link to post
Hekri Svart 14.Januar Link til dette innlegget Svart 14.Januar Ring Progress. De kan Twin Disc. Og så er de hjelpsomme. https://progressing.no/transmisjoner/ Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Link to post
fannefjord 2 Svart 15.Januar Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Januar har sendt mail til to teknikere hos progress for flere dager siden men ikke noe svar Link to post
mateco Svart 15.Januar Link til dette innlegget Svart 15.Januar LH og RH referer til motorens rotasjonsretning og således girets INN-akslings rotasjonsretning. Altså en RH kasse montert på en motor med LH rotasjonsretning vil bl.a. medføre at girets påhengte oljepumpe vil rotere feil veil. Dvs. null hydraulikk-trykk. Giret har en aktuator-ventil med en hendel. Hendelens bevegelse bestemmer Ut-akslingens rotasjonsretning. F.eks. fra fri-kobling til forover så skyves hendel forover og for akterover trekkes den akterover (avhengig om propell er RH eller LH!) For å endre gangretning på utgang, i forhold til aktuator-ventilens bevegelse, så løs hendel og monter den 180 grader i forhold til opprinnelig montering. Lykke til ! Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn