fannefjord 2 Startet 14.Januar Link til dette innlegget Startet 14.Januar de er jo laga i LH og RH utgaver til dobbel installasjon , blei feil i forhold til propell Sitér dette innlegget Link to post
Hekri Svart 14.Januar Link til dette innlegget Svart 14.Januar Ring Progress. De kan Twin Disc. Og så er de hjelpsomme. https://progressing.no/transmisjoner/ Sitér dette innlegget Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Link to post
fannefjord 2 Svart 15.Januar Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Januar har sendt mail til to teknikere hos progress for flere dager siden men ikke noe svar Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 15.Januar Link til dette innlegget Svart 15.Januar LH og RH referer til motorens rotasjonsretning og således girets INN-akslings rotasjonsretning. Altså en RH kasse montert på en motor med LH rotasjonsretning vil bl.a. medføre at girets påhengte oljepumpe vil rotere feil veil. Dvs. null hydraulikk-trykk. Giret har en aktuator-ventil med en hendel. Hendelens bevegelse bestemmer Ut-akslingens rotasjonsretning. F.eks. fra fri-kobling til forover så skyves hendel forover og for akterover trekkes den akterover (avhengig om propell er RH eller LH!) For å endre gangretning på utgang, i forhold til aktuator-ventilens bevegelse, så løs hendel og monter den 180 grader i forhold til opprinnelig montering. Lykke til ! Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.