Jump to content

Lage port til badeplatform Mørjet 30, trenger inspirasjon

Lord Hatlem

Recommended Posts

Hei, har lenge gått med plan om å sage ut og lage dør i hekken på min mørejet, no ser det ut som det er rette annledning sidan eg allikavell må gjere ein del forfallande arbeid baki der.

Tar gjerne imot tips og triks, tenker å lage den i "felt nr 3" på stb side, ønsker ikkje å ha den på midten men vil heller ikkje ha den heilt ute med tanke på stivheten bak i hekken, tenker også å skjære den ned slik den går i høgde med dekk innv. 

Noken som har gjort jobben her og har tips og triks gjerne bilder?

Tenker å lage ei "grind" i denne omgang, men tenker å ta vare på det eg skjærer it for evnt å lage til seinare.

20250117_185803.jpg

Mulig du har sett denne varianten som var original på senere varianter. Fra Mørejeten jeg hadde tidligere. riktignok senterplassering, men funksjonell og grei løsning. ser ut som det er samme badeplattform. Fordel med senter er at da får du brukt forhøyelsen på badeplattform til trapp slik at du ikke trenger å skjære deg så langt ned.

image.png.2de480682b9377c434cd6af20410b568.png

Goodspeed

GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370,  Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2

Goodspeed skrev 1 time siden:

Mulig du har sett denne varianten som var original på senere varianter. Fra Mørejeten jeg hadde tidligere. riktignok senterplassering, men funksjonell og grei løsning. ser ut som det er samme badeplattform. Fordel med senter er at da får du brukt forhøyelsen på badeplattform til trapp slik at du ikke trenger å skjære deg så langt ned.

image.png.2de480682b9377c434cd6af20410b568.png

Kunne kansje nemnt at planen på sikt også er å støype ny badeplattform, skal gjere den like brei som båten,kansje ein 10cm lengre og forsterke den, då er planen å å ha heile platformen i ei høgde.

Ja har sett den løsninga og, føler litt på at når eg først skal kappe av der bak så kan eg gå all inn??

Dykkerklubben i Søgne har laget utgang til plattformen. Tror jeg la en beskrivelse her på Baatplassen en gang. Hvis du søker etter bilder på nett fra Søgne dykkerklubb vil du nok finne noen.

Ville latt det stå igjen litt oppkant for å beholde styrken på innstøpingen av dekket mot bakveggen.

Hvis du er på sørlandet er du velkommen for å kikke.

Mons

Her kan du starte med å demontere luft inntaket. Da kan du  se  innvendig om det er noen uforutsette utfordringer.

Deretter flytte rekkefester og fester for plattform og fenderlist.

Neste steg å skjære ut porten. Ved å skjære på rett sted i første forsøk, kan du gjenbruke porten med minimalt etterarbeid. Bruk diamantskive, og skråskjær åpnings siden, ellers får du ikke lukket porten. Åpninigen rundt om, blir en kappeskives tykkelse.

I tillegg kan du evt lage plass i rekken, slik at porten blir innfelt når den er åpen. Se 4:18 ut i filmen.

https://www.youtube.com/watch?v=Wf9rcGq9wYk

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...