Kennien Startet Søndag 13:09 Link til dette innlegget Startet Søndag 13:09 Må bytte påfyllingsslange 50 mm på Ryds 20 skjærgårdsjeep. Det er komplett umulig å bytte til der påfyllingsstussen er pr idag. Tanken er midt i båten, på en måte under styrekonsollen. Gamle slangen er så gammel og stiv at den rikker seg ikke. Den får bli igjen der den ligger. Pr idag er fyllepunkt "utvendig" på rekken, luftingen er samme plass. Hva er det jeg gjør feil hvis jeg flytter fyllepunkt inn i båten , på fremsiden av styrekonsollen (det er en stor konsoll). Borrer da hull og lar 50mm slange gå rett ned til der tanken er (innvendig i konsollen). Det er ikke noe grunnleggende feil her som jeg ikke tenker på ? Påfyllingspunkt lavere enn lufting eller noe sånt. Skjønner at eventuelt søl vil bli innvendig i båten men det får jeg leve med. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart Søndag 14:00 Link til dette innlegget Svart Søndag 14:00 Bensindamp er tyngre enn luft. Det vil alltid være bensindamp til stede ved fylling av tanken. Du risikerer at båten fylles innvendig med bensindamp og i verste fall eksplosjon om det skulle komme en gnist feks ved oppstart av motor etter fylling. Det er neppe tilfeldig at båtprodusenten har plassert fyllingen utvendig. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Kennien Svart Søndag 18:59 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Søndag 18:59 Dette stemmer såklart. Jeg tenkte ikke så mye på avdampning ved fyllingen i seg selv, mest på hvis man søler litt. Som man da hadde tørket opp. Det er smått utrolig hvordan de har lagt denne slangen under bygging. De har montert den før innerlineren ble løftet inn. Inn-ned-bort-opp-gjennom trang bøy og opp lang skutesiden. Får vel gjøre et forsøk. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart Søndag 19:13 Link til dette innlegget Svart Søndag 19:13 Om det hjelper for tilkomsten kan det være mulig å skjære ut åpning i innerlineren og etterpå montere en vanntett inspeksjonsluke. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.