Jump to content

Installasjon av Ardic 1012 defroster- noen som har manual

_Bliss_

Recommended Posts

Skal montere en adric 1012 defroster. Finner ikke manual til denne. Ser ut som den er lik Isotherm. Noen som vet om Isotherm er tidligere Adric? Hadde tenkt å montere denne vertikalt med luftuttak på topp. I mamualen til Isotherm står det at denne montasjen vil gi større belastning på lagrene og forkorte levetiden. Har sett flere som er montert på denne måten. Noen med erfaringer rundt det?

Tror min er påstemplet Eber, men er kliss lik Isotherm sin. Tror alle disse er ‘’snytt ut av samme hullet’’ og deretter fått ulike klistremerker på seg.  Defrosteren er montert med luftuttak vendt oppover originalt fra båtprodusent.

Har akkurat tatt min hjem for ettersyn pga usansynlig støy som godt kan skyldes dårlige lagre i viftemotoren. Så mulig at manualen du viser til har et poeng. Dog, båten runder 20 år i alder senere i år, så det kan jo hende at ting hadde vært eksakt det samme uansett hvilken vei defrosteren hadde blitt montert. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Brigg skrev for 2 timer siden:

Tror min er påstemplet Eber, men er kliss lik Isotherm sin. Tror alle disse er ‘’snytt ut av samme hullet’’ og deretter fått ulike klistremerker på seg.  Defrosteren er montert med luftuttak vendt oppover originalt fra båtprodusent.

Har akkurat tatt min hjem for ettersyn pga usansynlig støy som godt kan skyldes dårlige lagre i viftemotoren. Så mulig at manualen du viser til har et poeng. Dog, båten runder 20 år i alder senere i år, så det kan jo hende at ting hadde vært eksakt det samme uansett hvilken vei defrosteren hadde blitt montert. 

Ja, de virker å være ganske like. Er gjerne gjort noen forbedringer etterhvert.

Her er utklipp fra Eber sin manual. Litt annen anbefaling der.Screenshot_20250201_215505_SamsungNotes.jpg.7598ba2d8b2337c6530374dc7c1d7ed0.jpg

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...