Menti Startet 5.Februar Link til dette innlegget Startet 5.Februar Hei, Har ikke noe særlig kunnskap om puss og lakk av dørkplater, og øvrig treverk for så vidt. Er litt usikker på hva jeg burde gjøre for å få platene penere. Dette er noe finerplater - så det øverste laget med treverk er tynt. Noen tips? ? Sitér dette innlegget Link to post
Sommer2022 Svart 6.Februar Link til dette innlegget Svart 6.Februar Varmepistol og skrape! Varm lakken til den bobler så går det lett som en lek å skrape den av, så er det bare å pusse lett over før du lakker på nytt.. Sitér dette innlegget Link to post
Hekri Svart 6.Februar Link til dette innlegget Svart 6.Februar Dette er sannsynligvis teak-finer, som er tynt lag som kan bli svidd hvis du bruker for mye varme fra pistol. Prøv først på ei plate der det ikke synes. Jeg gjorde dette på dørkplatene på en Baltic - jeg var forsiktig, men det ble svidd noen steder, ikke helt optimalt, men det funka. Nye plater med sorte eller hvite nater er å få kjøpt bl.a. hos Maritim. Men da får du jobb med kapping og tilpassing. It don't Come easy. Følger gjerne denne tråden hvis du tar noen bilder og skriver underveis. Sitér dette innlegget Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Har solgt båten - leter etter ny.... ca 40'. Ikke drev! Link to post
Menti Svart 9.Februar Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Februar Takk for tips! Planen er å freshe opp litt i forkant av salg. Tenker derfor at nye plater blir litt i overkant. Kanskje prøve forsiktig med varmepistol. Skal høre litt mer rundt. En ting jeg blir litt usikker på er dette med de natene. Er det så enkelt som å bruke sort lakk? Sitér dette innlegget Link to post
Hekri Svart 9.Februar Link til dette innlegget Svart 9.Februar Hvis du søker på ordet Teakfiner her på Bp, vil du finne mye info om emnet og prosjektet du skal i gang med. Her er bare en tilfeldig link: Sitér dette innlegget Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Har solgt båten - leter etter ny.... ca 40'. Ikke drev! Link to post
index Svart 11.Februar Link til dette innlegget Svart 11.Februar Natene fikser du med sort lakk ja. På det lakkerte ville jeg ha brukt en sikling til å skrape det løse med. Det er mest skånsomt for treverket. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.